fbpx

איך לבחור שם מתחם (דומיין)

זמן קריאה: 6 דקות

כמה יסודי צריך להיות כשאתה חושב על הדומיין שלך? האם זה באמת כזה חשוב?

אם יש לך אתר אינטרנט איכותי ועסק איכותי, אנשים יבואו לאתר שלך לא משנה מה הכתובת של האתר, נכון?

ובכן, לא כל כך נכון…

אתה צריך לדעת, שם המתחם שלך הוא יסוד בסיסי עבור אתר האינטרנט שלך. זה יכול לעזור לך או להרוס אותך, חשוב מאוד לבחור שם דומיין שעובד בשביל העסק שלך.

רק רגע, למה שם הדומיין שלך כל כך חשוב?

  1. הוא "הרושם הראשוני" שלך. כתובת האתר שלך (URL) הוא הדבר הראשון שהמבקרים יראו. שם דומיין טוב יכול לעשות רושם חיובי וממושך, בעוד שם דומיין רע יכול להבריח מבקרים.
  2. הוא משפיע על SEO . אף על פי שדומיין המכיל את המילים לקידום בצורה מדויקת כבר לא נחוץ יותר, מילות מפתח בדומיין שלך עדיין יכולים לעזור לדירוג SEO שלך.
  3. הוא מגדיר את המותג שלך. נדבר על כך בעוד רגע – שם הדומיין שלך הוא הזדמנות למיתוג! השם הנכון יכול להגדיל את הכרת המותג.

האלמנטים האלה הם רק כמה מהרבה סיבות למה שם הדומיין שלך הוא כל כך חשוב.
איך אתה בוחר את שם הדומיין הנכון? זה בדיוק מה שאתה הולך לקרוא עכשיו.

בר מיתוג מאשר גנרי

יצירתי ובר מיתוג תמיד טוב יותר מגנרי.

זכור: שם הדומיין שלך הוא איך מבקרים ימצאו, זכור, וישתפו את החברה שלך באינטרנט. זהו היסוד למותג שלך.

הנה הוא ההבדל העיקרי בין שם דומיין שקל למתג אותו לבין שם דומיין גנרי:

שם דומיין שקל למתג אותו הוא מיוחד ובולט מעל התחרות, בעוד שם דומיין גנרי בדרך כלל מלא במילות מפתח ונשכח

לדוגמא, אתה יודע מה ההבדל בין healthinsurance.net, newhealthinsurance.com או healtginsurancesort.com ? כנראה שלא, נכון?

שמות הדומיין האלה גנריים להחריד. אין להם שום משמעות. אתה לא תשמע אף אחד מדבר על כמה מדהים השם שלהם. וריאציות של המילה "insurance" יגבירו את התחרות בביטוי ויגרום לשמות המתחם הללו להשמע כלליים עוד יותר.

באותה נישה, אתרים כמו UnitedHealthCareOnline.com וAnthem.com בולטים יותר בגלל שהשמות שלהם מייצגים משהו.

הנה איך למצוא שם דומיין שקל יותר למתג:

  1. המצא מילים חדשות. אתה יכול להמציא מילים קליטות, חדשות משלך. זה מה שגוגל (Google), בינג (Bing) ויאהו (Yahoo) עשו.
  2. השתמש במילים קיימות. אתה יכול להשתמש במילון כדי למצוא מילים נרדפות מעניינות שמתאימות למותג שלך.
  3. השתמש במחוללים של שמות דומיין. הכלים האלה יכולים לעזור לך ליצור שם דומיין יצירתי המילים הראשוניות שלך ומילות מפתח. (נדגיש כמה מהמחוללים של שמות דומיין האהובים עלינו מאוחר יותר בפוסט).

שם מתחם תמציתי

בכלליות, כשזה מגיע לאורך שם הדומיין שלך, קצר יותר זה טוב יותר.

ע"פ מחקר מ- DataGentics.com, בלוג של ניק ברי, אורך השם הנפוץ ביותר בסיומות com בקירוב הוא 12 תווים. (פופולריות, במקרה הזה, מתייחס לכמות התעבורה שהאתר מקבל).

מחקר דומיינים - שמות מתחם

כל הנתונים האלה מראים שאתה צריך לשמור על שם המתחם שלך מתומצת.

תכוון ל 6-14 תווים – וזכור: קצר יותר, אומר טוב יותר. קרוב לוודאי שמות הדומיין הקצרים יותר נלקחו לפני הרבה זמן נמכרו באלפי דולרים. אם אתה לא יכול למצוא משהו קצר, תעשה אותו קל למיתוג.

קל להקלדה

תחשוב על כמה מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם. מה עולה לך לראש? גוגל, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יאו tu סי-אן-אן

דבר אחד גדול שיש להם במשותף זה שאת כולם קל לאיית.

המבקרים שלך צריכים להיות מסוגלים להקליד את שם הדומיין שלך בלי בעיה. אם אתה צריך להסביר את האיות יותר מפעם אחת כדי שהוא יהיה מובן, הוא יותר מדי מסובך.

הדבר האחרון שאתה רוצה זה שמבקרים פוטנציאלים יקלידו לא נכון את הדומיין שלך ויגמרו באתר אינטרנט אחר!

הנה דרך קלה לבדוק את זה: אמור לעשרה אנשים את שם המתחם שחשבת ותבקש מהם לאיית אותו. אם יותר מכמה אנשים שמתקשים לאיית אותו, אתה צריך לפשט אותו.

דומיין קל לביטוי

ככל ששם הדומיין שלך מתגלגל בקלות מקצות האצבעות שלך, הוא צריך להתגלגל בקלות מקצה הלשון שלך.

זה הופך את זה לקל יותר למבקרים שלך לשתף את שם הדומיין שלך מפה לאוזן והופך את זה לקל יותר לשתף את האתר שלך עם חברים ולקוחות פוטנציאלים.

אתה יכול לבחון את זה באותה דרך שבחנת את האיות.

כתוב את שם הדומיין שלך על חתיכת דף ותשאל עשרה אנשים לבטא אותו. אם יותר מכמה אנשים מתקשים לבטא אותו, אתה צריך לפשט אותו.

צריך תמיד לזכור: אתה רוצה ששם הדומיין שלך יועבר על ידי דיבור בקלות על ידך ועל ידי אחרים. הדרך היחידה שזה יהיה אפשרי זה אם הוא קל לאיית את הדומיין וגם קל לבטא אותו.

המנע ממקפים ומספרים

זוכר איך שם הדומיין שלך צריך להיות קל לאיות ולביטוי? מקפים ומספרים הופכים אותו ליותר קשה.

דמיין שאתה צריך לומר למישהו אחר בעל פה להיכנס לפייסבוק אם היה בו מקף…

ראית את האתר החדש פייס-בוק? אה דרך אגב יש שם מקף, בין ה'פייס' ל'בוק'

מישהו לא אמיתי

יכול להיות שהמיתוג של Facebook לא היה מצליח כל כך מהר אם זה היה המקרה.

השורה התחתונה? שם הדומיין שלך צריך להיות חלק ויעיל – מקפים ומספרים גורמים לא להגיע לזה.

הצמד רק לאותיות!

שקול שימוש במילות מפתח

מילות מפתח יכולות לעזור לשפר את ה SEO שלך – אתה צריך לצעוד בזהירות כאן! אם תנסה לדחוף מילות מפתח מגושמות בתוך הדומיין שלך, הוא יהיה גנרי (כמו שדיברנו לפני).

אם אתה בוחר להשתמש במילות מפתח, שים מילות מפתח בתחילת הדומיין שלך. זה המקום בו הם יהיו הכי רבי עוצמה לדירוג שלך.

אתה יכול למצוא מילות מפתח עם כלים כמו Google keyword planner ו- keywordtool.io .

חשוב לטווח ארוך

אתה מוכן להתחתן עם הדומיין שלך? אתה צריך להיות מוכן. כי הוא יהיה אחד האלמנטים הגדולים ביותר שיגדיר את העסק והמותג שלך לשנים רבות.

אם אתה מחליט לשנות את הדומיין שלך בעתיד, זה יעלה לך כסף, מיתוג ויפגע בדירוג SEO. בקיצור – זה כאב ראש גדול! אם תגיע למצב הזה תאבד הרבה גולשים ולקוחות שלא יעברו איתך למותג החדש או שתצטרך להסביר לכולם שיש לך מותג אב חדש והמותג הקיים הוא חלק ממנו.

כאשר אתה בוחר את הדומיין שלך, חשוב לטווח ארוך.

לדוגמא, אם החברה שלך עוזרת לעסקים לייעל את אתרי האינטרנט שלהם בשביל SEO, אתה יכול לבחור שם דומיין כמו, "OptimizedSEO.co.il".

אם אתה חושב שיש אפשרות שאתה תוכל להתרחב לשירותי שיווק דיגיטלי כללי יותר בעתיד, כמו שיווק אימייל או PPC. אז זה כנראה יהיה חכם לשקול מחדש את שם הדומיין שלך.

אתה לא רוצה להצמיד את עצמך לנישה מסוימת אם אתה עלול להתרחב מהנישה הזאת.

לכן, שמור על חזון לטווח ארוך כשאתה בוחר שם דומיין.

בדוק זמינות באתרי מדיה חברתית ובסימני מסחר

לפני שאתה צועד קדימה עם שם דומיין מסוים, בדוק אם שם הדומיין שלך זמין באתרי מדיה חברתית, כמו כן בדוק אם יש איזה סימנים מסחריים שכבר רשומים אם אותו שם.

כדי לבנות את המותג שלך, זה אידיאלי שיהיה את אותו השם של דומיין שלך ברשתות חברתיות. זה בונה הכרות והופך את זה קל למבקרים, מעריצים, ולקוחות שלך למצוא אותך ברחבי האינטרנט.

המנע מבעיות משפטיות, כדאי שתתרחק משמות שיש להם כבר סימני מסחר. מקום טוב להתחיל לבדוק האם יש חברה מסחרית מאחורי השם היא בחיפוש של רשם החברות.

כיצד אתה יכול לבדוק במהירות רשתות חברתיות וסימני מסחר לשם הדומיין הפוטנציאלי שלך?

זה די קל עם כלי כמו Knowem. חפש את שם הדומיין הפוטנציאלי שלך – זה יראה לך עם הוא פנוי במאגר של מעל ל25 רשתות חברתיות פופולאריות וגם אם יש איזה סימני מסחר שרשומים לשם הזה.

אם הוא לקוח, שקול לתת לו הכוונה כדי שתוכל ליצור פרופילים מקוריים ברשתות חברתיות.

השתמש בסיומת נכונה לשם הדומיין

כאשר אתה בוחר את סיומת שם הדומיין שלך, אם השוק שלך הוא בינלאומי אתה יכול להיות בטוח בדבר אחד: "com." עדיין הכי טוב. אם השוק שלך ישראלי, ״.co.il״ תהיה הבחירה הכי טובה עבור ישראל.

על פי מחקר מDomainNameStat, ל43 אחוזים מכלל הדומיינים יש את הסיומת com.

"com." או ״co.il״ הכי מוכרים בישראל והכי קל לזכור אותם.

בעוד שיש המון אתרי אינטרנט מצליחים עם "net.”, “org.il.”, ו- “org.”,סיומת "com.” או ״co.il״ כנראה תעשה לאתר שלך טוב יותר. זה ההימור הבטוח ביותר עבורך.

העצה שלי: לך עם co.il, אם אתה פונה לקהל הבינלאומי לך על com ואם זה לקוח לך על org.il אם זה עמותה שפועלת בישראל, org אם זה עמותה שפונה לקהל מחוץ לישראל או net אם זה התחום התקשורת. אם כל הסיומות הללו תפוסים בשם שרצית, כדי שתחשוב על שם דומיין חדש.

אה! – תתחמק מסיומות משונות כמו club ,space ,pizza וכן הלאה.

השתמש במחוללי שמות דומיין כדי לאסוף רעיונות

בנקודה הזאת, צריך שיהיה לך לפחות רעיון כללי של כמה מילים אפשריות לשים בדומיין שלך. כמה מהמילים האלה יכולים כבר להיות תפוסות, מסומנת מסחרית, או פשוט אין לה את הצליל שלו קיווית.

זה המקום בו גנרטורים של שמות דומיין נכנסים למשחק. הגנרטורים האלה יכולים להפוך את הרעיונות שלך לדומיינים רעננים ופנויים.

הנה הם כמה מהגנרטורים של שמות דומיין האהובים עלינו בשבילך לבדוק:

  1. WORDROID
    הכלי הזה מאפשר לך להכניס מילה, והוא יעלה רעיונות או שכוללים את המילה הזאת, או שמתחילים במילה הזאת או שמסתיימים במילה הזאת.
  2. Lean Domain Search
    הכלי הזה מתאים את מילת המפתח שלך עם מילות מפתח אחרות ויוצר רשימה של דומיינים זמינים.
  3. DomainHole
    הכלי הזה מאפשר לך לחפש מילות מפתח, למצוא דומיינים שפג תוקפם, ליצור מילים חדשות ועוד.

טיפ בונוס:

אם אתה מתחיל בלוג, פודקאסט, או אתר אינטרנט אישי, אולי הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להשתמש בשם שלך!

זה עוזר לך להפוך להיות יותר מוכר. מה עוד – זה הכי פשוט להיות בעלים של דומיין עם השם שלך. זו יכולה להיות אסטרטגיה טובה ומיתוג מעולה עבורך.

אם הבלוג/אתר אינטרנט/קריירת דיבור מצליחים, אתה אולי תהפוך להיות שם דבר ואז אתה תהיה שמח שיש לך את הדומיין שלך!

עכשיו, אם השם שלך מעט ארוך, קשה לאיות/לביטוי, או הדומיין כבר לקוח, תשקול להשתמש בשם חיבה או אפילו בשילוב של השם הפרטי שלך ושם המשפחה שלך.

מסקנה

לשם המתחם שלך יש השפעה משמעותית על ההצלחה והפוטנציאל של אתר האינטרנט שלך. כדאי לחשוב בזהירות על שם הדומיין שלך – השתמש בהטיפים האלה כדי לעזור לעצמך לבחור את שם המתחם הטוב ביותר בשבילך.

כתוב/כתבי תגובה