fbpx

סמכות לדומיין

זמן קריאה: 3 דקות

מהיא סמכות לדומיין?

סמכות לדומיין (Domain Authority (DA זהו ציון איכות המוענק לאתרים מ 100 – 0 ומושפע מפרמטרים רבים רבים ובעצם מעניק לך מראה לגבי חוזק האתר שלך ביחס לאתרים מתחרים. סמכות לדומיין נמדד בעזרת פעולות שאנו מבצעים באתר ומחוץ לאתר אנו יכולים לשנות את הציון כלפי מעלה בהנחה והפעולות שלנו נכונות וגם לכיוון ההפוך כלפי מטה במקרים בהם הפעולות שאנו נוקטים באתר לא נכונות ומנוגדות לקווים המנחים של גוגל.

קישורים לשיפור סמכות הדומיין

אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על סמכות הדומיין הינו פרופיל הקישורים כלומר – כמה אתרים מקשרים לאתר שלך ומה רמת האיכות והסמכות שלהם ברשת אז איך יוצרים פרופיל קישורים טוב? ומהוא בעצם פרופיל קישורים טוב? על מנת להגדיל את דירוג הסמכות אנו חייבים להרוויח כמה שיותר קישורים מכל ווריאציה אפשרת כגון: הודעות ממומנות בגוגל או ברשתות החברתיות, השתתפות בדיונים, כתיבת מאמרי אורח באתרים שונים וכדומה.

  • קישורים רעים: קודם כל עלינו להיפטר מהקישורים הרעים המקשרים לאתר שלנו כגון קישורים מאתרי ספאם ועוד.
  • קישורים טובים: רצוי לדאוג לקבל קישורים טובים כלומר מאתרים סמכותיים וכאלה שעוסקים בתחום שלנו.

לפרטים נוספים על בניית קישורים, תהליך הסרת הקישורים הוא תהליך שלא מסתיים לאורך כל תהליך קידום אתרים ובכל תקופת זמן מוגדרת נדרש לבצע בדיקה לפרופיל הקישורים ולהסיר ממנו את קישורי הספאם על מנת שנוכל להתחרות מול האתרים החזקים בדירוג גבוהה של סמכות האתר שלנו.

סמכות לדומיין

תוכן איכותי וענייני

פרמטרים נוספים הם הגדרות ה SEO הבסיסיות באתר כלומר – לוודא שכל תגיות המטא כתובות כמו שצריך, שהאתר עשיר בתכנים איכותיים התומכים בביטויי המפתח לכל דף, לדאוג למבנה כתובות URL תקין וידידותי. מבנה אתר ויכולת התמצאות כמו פירורי לחם ותגיות ALT להמחשת תמונות בתוך מאמרים באתר, תחסכו במודעות קופצניות ואל תכבידו על האתר בזמן הטעינה של הדפים, אנו לא רוצים שהגולש יחכה זמן רב עד שהדף עולה.הפעולות האלו בהחלט יכולות לעזור לשיפור דירוג התוצאה של סמכות הדומיין שלכם ולהעלות אותה.

שיווק התוכן שלך ברשתות החברתיות

שיתופים ברשתות החברתיות יכולות בהחלט לעשות עבודה מצויינת לשיפור ציון הסמכות לאתר, דאג לכתוב תוכן כזה שיירצו לשתף ברשתות החברתיות, תוכן מניע לפעולה שיתופית וככל שיותר אנשים ידברו על התוכן שלך וישתפו אותו כך הוא גם יופיע יותר בתוצאות החיפוש ויעניק לך יתרון על פני המתחרים גם בדירוג הסמכות. פעילות זו ברשתות החברתיות הינ הפעילות חדשה יחסית בקידום אתרים אורגני היא בעצם פעילות של שיווק התוכן שלך והרצון לחשוף אותו לכמה שיותר אנשים במדיה האינטרנטית הן בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש כגון גוגל והן בצורות שונות כגון הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין ועוד. פעולה זו של שיתוף התוכן שלך ושיווקו במדיה החברתית הינה פעולה חשובה מאוד שמעלה את דירוג הסמכות לאתרים.

כמובן שצריך לדאוג שאת כל המאמרים שאנו מעלים לאתר שלנו נעלה גם לרשת החברתית על מנת ליצור סמכות גם ברשתות החברתיות ולא רק באתר שלנו שאחד משליך על השני.

השתתפות בדיונים ויצירת סמכות

השתתפות באתרים אורחים בלוגים ופסטים של אתרים אתרים אחרים ולענות שם על שאלות ולהעביר שם מסרים ומידע רלוונטי כל אליו פעולות המשפרות נכוחותך ברשת וגורמות לקוראים לשתף את החומר שלך במידה שענית על שאלה חבר יכול למצוא את התשובה שלך ולהעביר לחבר אחר שהוא יודע שנתקע עם בעיה דומה.

דירוג הסמכות מסתמך על איכות וכמות התכנים באתר כגון אורך מאמרים, איכות המאמרים ונושאי המאמרים. התוכן צריך להיות שיווקי וכזה שייעניין את קהל הקוראים שלכם חשוב להטמיע קישורים רלוונטים במהלך הטקסט בהתאם לתוכן המפנים לדפים אחרים עם נושא קשור באתר שלכם, קישורים פנימיים הם דבר חשוב היוצר מעגל קישורים פנימיים שעוזר הן בהתמצאות באתר והן בחשיפת דפים ותכנים נוספים באתר שלכם על מנת למנוע מדפים להיות "מנותקים" ניתן לדמות זאת ששלושה אנשים רצים אוחזים ידיים ואחד מושך את השני ולא נותן לו להישאר מאחור כך גם הדפים החזקים והוותיקים יותר מושכים את אלו החדשים והחלשים.

התכנים הם החלק החשוב באתר וחלק כשמטרתם העיקרית היא להעביר מסרים מעניינים לגולשים אך באמצעות תוכן טוב אתה בעצם יוצר ובונה את הסמכות של האתר שלך שגולש יקרא את התוכן שלך ולא יצטרך לשוטט לאתרים אחרים כשהוא מקבל את כל המידע הדרוש לו מהאתר שלך.

לסיכום

כמובן כמו כל תהליך קידום אתרים גם תהליך הגדלת הסמכות לדומיין הינו ארוך ודורש סבלנות ואורך רוח, אין להתייאש גם אם הניקוד יורד פתאום צריך לחקור ולהבין מה הבעיה ולטפל בהתאם לפתרון המתאים על מנת להעלות את דירוג סמכות הדומיין.

יחד עם כל הפעולות שבשליטתנו ישנו פרמטר נוסף ומאוד חשוב להעלאת דירוג הסמכות והוא גיל / וותק הדומיין כשדומיינים וותיקים יותר נחשבים אמינים בדרך כלל מלבד מקרים יוצאים מן הכלל ולנו אין כל כך שליטה על על זה מלבד להתאזר בסבלנות. האתר שלנו גדל יחד איתנו וככל שנשקיע בו יותר ובסבלנות נקבל גם תוצאות לטווח ארוך.

כלי לבדיקת סמכות של דומיין שאני אישית בודק איתו הוא של Open Site Explorer כלי חינמי מוגבל אך נותן את המענה לבחינת סמכות הדומיין.

כתוב/כתבי תגובה