fbpx

מקדם אתרים פרילנס או חברה לקידום אתרים

זמן קריאה: 4 דקות

כמעט כל בעל אתר המעוניין להתחיל בתהליך קידום אתרים (לפרטים נוספים אודות קידום אתרים לחץ כאן) שואל את עצמו האם כדאי לי לבחור במקדם אתרים פרילנס? או בעצם ללכת לחברת קידום אתרים? במאמר זה אני אנסה להבהיר מהם השיקולים הנדרשים מכל בעל אתר ומה בעצם הוא צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מקבל את ההחלטה היכן לקדם את האתר שלו. את המאמר אחלק לשניים בכל חלק אבהיר מה בעצם קורה בכל שלבי התהליך הן בחברת קידום אתרים והן מצד מקדם אתרים פרילנס כשהקו המנחה שלנו / היעד הינו קידום האתר בצורה אחראית, חכמה, מקצועית וכזו שמביאה תוצאות ביחס לזמן וביחס לתשלום אותו אנו מוציאים עבור תהליך הקידום.

לפני שנתחיל לפרט את כל הפעולות המבוצעות בתהליך קידום אתרים אנו רוצים ומצפים הן מהפרילנס והן מהחברה לקידום אתרים שיהיו כמה שיותר מקצועיים, יסודיים, כמובן שיעניקו מחיר הוגן ביחס לעבודה הנדרשת לקידום האתר והכי חשוב שיגלו אחריות על התהליך שלא תמצאו את עצמכם אחרי תקופת זמן מסויימת של קידום אתרכם מתמודדים מול גוגל כשאתם מנסים לשכנע אותם להוציא את האתר שלכם מענישה שהוציאה אותו מכלל הדירוגים והמיקומים במנוע החיפוש לביטויים הרלוונטים לכם. ללא קשר היכן תבחרו לקדם עם היתרונות והחסרונות תמיד תזכרו שאת הדברים הבסיסיים אתם חייבים לקבל הן ממקדם אתרים פרילנס והן מחברת קידום אתרים. שנתחיל…

חברה לקידום אתרים:

חברה לקידום אתרים מכילה בדרך כלל כמה מקדמי אתרים המוגדרים כ "מנהלי פרויקטים" מנהלי תיקי לקוחות שכל אחד ממקדמי האתרים מופקד על מספר לקוחות ואתרים לקידום בתחומים שונים בהתאם להחלטות החברה שקובעת כמה אתרים אתרים יקדם כל מקדם אתרים ובאילו תחומים.

  • מקדמי אתרים: חברת קידום אתרים יכולה להעסיק מספר מקדמי אתרים שכל אחד מעניק ערך מוסף לפרויקטים שונים וניתן מידי פעם להחליף פרויקטים בין המקדמים לעודד יצירתיות ולמנוע במקרים מסויימים שחיקה של העובדים. אחת הבעיות העיקריות בחברות לקידום אתרים היא הרצון שלהם להפיק את המירב ממקדם האתרים ולהרויח כמה שיותר מה שלפעמים בא על חשבון איכות העבודה ותשומת הלב לכל אתר הדורשים קידום ברמה חודשית.
  • מחירים: המחירים הנגבים מצד חברות לקידום אתרים בדרך כלל גבוהים יותר ביחס למחירים הנגבים מצד מקדם אתרים פרילנס מכל מיני סיבות כגון הוצאות גבוהות יותר, תשלום עבור מבנים מושכרים, רכבים וכדומה.
  • בירוקרטיה: לחברות קידום אתרים לרוב יש שעות פעילות מוגדרות ומקדמי האתרים השכירים מסיימים את יום עבודתם וחוזרים לשגרת חייהם עם הדפסת הכרטיס ביציאה… שוב ברוב המקרים כך שאם אתה מנסה להשיג את מקדם האתרים שלך מטעם חברת הקידום לאחר שעות העבודה כנראה שתצטרך להמתין ליום למחרת.
  • מגוון תפקידים: בכל חברה לקידום אתרים יש לכל עובד בחרה את התפקיד שלו כגון אנשי שיווק ומכירות, מזכירה המתאמת פגישות ומטפלת בנושאי המשרד הכלליים, הנהלת חשבונות וגבייה וכדומה דבר שלפעמים מהווה ללקוח מכשול והרגשה קרה כשהוא מעוניין לקבל מענה לשאלותיו ונאלץ לעבור את הבירוקרטיה בחברה.

מקדם אתרים פרילנס:

מקדם אתרים פרילנס בדרך כלל עובד לבד ומבצע את רוב אם לא את כל פעולות הקידום בעצמו ולעיתים גם את כל הפעולות האינטרנטיות בכלל כמו בניית אתרים וקידומם. יחד עם זאת ישנם מקדמי אתרים שבהחלט נעזרים במיקור חוץ לחלק מפעילותיהם אך כל מהות העבודה מבצעת על ידם.

  • כמות הפרויקטים: מקדם אתרים פרילנס יכול לקבוע לעצמו בהתאם ליכולותיו את כמות האתרים והתחומים אותם הוא רוצה לקדם בהתאם לפרמטרים רבים הן מבחינת יכולות מקצועיות והיכרות של התחום המקודם והן מבחינת כדאיות מה שלא נתון לבחירה בחברות לקידום אתרים מצד המקדמים. בהתאם לזאת מקדם אתרים יכול להקדיש בהתאם לבחירת הכמות של האתרים שברצונו לקדם יותר זמן להשקעה בכל אתר שהוא מקדם ללא לפי החלטותיו המקציות בלבד.
  • מחירים: מאחר ומקדם אתרים פרילנס עובד בדרך כלל לבד הוצאותיו קטנות יותר מאלו של חברת קידום אתרים מאחר ואני צריך ברוב המקרים לשלם למזכירות ואוליי אפילו גם לא לשכירות מאחר והוא יכול לעבוד ממשרדו בחדר עבודה בבית. מכאן מקדם אתרים פרילנס הופך להיות יותר אטרקטיבי מבחינת מחירים בשוק ביחס למתחרים.
  • בירוקרטיה: טוב ברור שלמקדם אתרים פרילנס גם אם יש זמני פעילות פרומליים ידוע ועף אחד לא יחלוק על כך שמקדמי אתרים פרילנסרים חיים ונושמים אינטרנט וקידום אתרים כל היום באין קשר לשעות עבודה מקובלות ומנסיוני עובדים בשעות לא שגרתיות על מנת להשיג את המטרה. בקבלת שירות ממקדם אתרים פרילנס לקוחות נהנים משירות קרוב יותר שניתן להשיג אותו במהלך כל שעות היום ולקבל עדכונים שוטפים או לדון בנושאים שונים הקשורים לתהליך הקידום ללא צורך לעבור בין מזכירות ובירוקרטיה.
  • אחריות: נושא זה הינו אינדיבידואלי אך בהחלט רואים כי מקדם אתרים פרילנס הלוקח על עצמו פרויקט לקידום אתר הוא חי אותו במהלך כל היום ולפעמים גם בלילה כשיחד עם זאת ישנה אחריות לא קטנה על מקדם האתרים שמרגיש כפרילנס שהוא שם את ה"ראש שלו" על תוצאות תהליך הקידום כשלעומת זאת מקדם אתרים בחברת קידום בעצם מייצג את חברת הקידום ופחות את עצמו וללקוח לא ברור מהן יכולותיו אלא נשען על המידע המועבר לו מטעם נציגי החברה כך שלכל הדעות האחריות של מקדם אתרים פרילנס גבוהה הרבה יותר משל מקדם אתרים שכיר.

מסקנות מקדם אתרים פרילנס או חברה לקידום אתרים

אז אחרי שציינתי בפניכם את את מהות העבודה בתהליך קידום אתרים הן בחברת קידום אתרים והן מצד מקדם אתרים פרילנס, יש לכם עוד קצת כלים לקבלת החלטה הטובה עבורכם באיזה אופן לקדם את אתרכם. קידום אתרים הוא קידום אתרים ואין יותר מידיי הבדל בין המקום בו תבחרו לקדם את אתרכם אלא הדברים הקטנים הם אילו שמעניקים את ההבדל הגדול הן מבחינת שירות, מקצועיות והבאת תוצאות.

אני סמוך ובטוח כי כל אחד המגדיר את עצמו מקדם אתרים הן כשכיר והן כפרילנס מודע לאחריות הגדולה המונחת על כתפיו ויבצע את תהליך הקידום בהתאם לקווים המנחים של גוגל על מנת להביא ללקוח תוצאות ברמה גבוהה ובזמן סביר. אתם הלקוחות בכל בחירה שתעשו תבקשו תמיד לקבל דוחות חודשיים אודות מגמות הקידום, מיקומי האתר, פעולות שבוצעו ופעולות שיבוצעו במהלך החודש הבא לצורך מעקב שאתם מקבלים את השירות בצורה מקצועית, יסודית ואחראית כפי שהובטח לכם.

כתוב/כתבי תגובה