fbpx

אופטימיזציה לאתר

זמן קריאה: 2 דקות

אופטימיזציה לאתר היא מרובת שימושים למגוון רחב של מקרים. אך כאן אנו נעניק הסבר בנושא אופטימיזציה לאתר בתחום קידום אתרים SEO search engine optimization, היעד העיקרי בעצם הוא להביא את האתר למצב אופטימלי בהתאם לדרישות של מנועי החיפוש בדגש על גוגל על מנת להביא למקסימום ביצועים ושיפור הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה לאתר מתחלקת בין היתר לשני פרמטרים: On Page ו Off Page. נדרש להתחשב בשניהם על מנת להביא לתוצאה הרצויה של שיפור תוצאות הדירוג בגוגל.

מה זה אופטימיזציה לאתר?

כעת נסקור פרמטרים בנושא אופטימיזציה לאתר הנכללים בתוך האתר (On Page) להבנה טובה יותר של המושגים כשלכל מושג תורה שלמה לגבי אופן הביצוע הנכון שלו בהתאם לקווים מנחים המועברים על ידי מנועי החיפוש:

  • Title= כותרת האתר שמופיעה בלשונית הדפדפן, מהווה פקטור בקריאת נושא האתר על ידי מנועי החיפוש.
  • Description = תיאור האתר שבו משתמש מנוע החיפוש על מנת להבין על מה מדבר האתר ובכך יודע לאיזה תחום לשייך את האתר.
  • H1,H2,H3… כותרות העוזרות למנוע החיפוש להבין את נושא המאמר / התוכן באתר במבנה אתר ההיררכי לפי סדר שנקבע בהתאם לתוכן.
  • KeyWords = ביטויי המפתח הן בעצם עוזרות למנוע החיפוש לדעת לאיזה שאילתא (חיפוש) תוכן האתר נותן מענה בשלב מחקר מילות מפתח.
  • Content = כמובן שתוכן האתר חייב לתמוך בפרמטרים שצוינו מעלה ולתת מענה הולם לתוצאת החיפוש.
  • Page Load = זמן טעינת האתר מהרגע שהגולש לחץ על הקישור, ישנם זמנים מוגדרים לדירוג פרמטר זה וכמובן ככל שהאתר יעלה יותר מהר כך יאבד פחות גולשים חסרי סבלנות וידורג בהתאם.

כעת נסקור פרמטרים בנושא אופטימיזציה לאתר המשפיעים על דירוג תוצאות החיפוש מחוץ לאתר שבמידה ומנוהלים בצורה תקינה נלקחים בחשבון בעת קידום אתר בהתאם לקווים המנחים של גוגל:

  • Competition = תחרות וסוג ביטויי המפתח שעליהם "מתחרה" האתר בתוצאות החיפוש.
  • Geographical environment = הסביבה הגיאוגרפית בה נרצה להציג את האתר ושאליה ימוקדו החיפושים.
  • Technology = סביבה טכנולוגית ותשתיות הרשת המצויות באזור המיקוד של האתר.
  • Server = איכות השרת עליו מאוחסן האתר ומהירות עבודתו שכמובן מוודאים שהוא נקי מענישות של מנועי החיפוש מכל סיבה שהיא.
  • Inbound Links = קישורים נכנסים ואיכותם בהתאם לקווים המנחים של מנועי החיפוש המהווים בעצם המלצה מאוד חשובה בעולם האינטרנט וככל שהממליץ יהיה אמין ואיכותי יותר בעיני גוגל כך גם תוצאת הדירוג של האתר שלנו תשתפר בהתאם.

מאמר זה הינו שירות בסיסי להבנת המושגים הבסיסיים בעולם האופטימיזציה לאתר לקידום אתרים ואינו נכנס לעובי הקורה בכל פרמטר אלא רק מציג אותו ומתאר את תפקידו. כמובן ישנם עוד פרמטרים שנדרש לקחת בחשבון הן בשלב בניית אתר והן בשלב חיפוש שרת לאחסון אתר. חלקם מוכרים וחלקם משוערים על ידי מקדמי האתרים המבצעים אופטימיזציה לאתרים בכל הרמות.

כתבנו גם מאמר מצוין בנושא אופטימיזציה של תמונות באתר הוורדפרס שלכם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *