עיצוב לוגו

לוגו הוא התמונה החזותית שלקוח פוטנציאלי פוגש בו באינטראקציה עם העסק שלכם, לוגו שעושה את העבודה יצליח לעורר בכם תחושות, רגשות ואת המסר העיקרי שהמעצב ביקש להבליט. 

לוגו, או בשמו העברי, סמליל הוא ביטוי גרפי של ערכי המותג. לפני שמעצב גרפי מתחיל את עבודתו חשוב לעבור תהליך משמעותי יחד עם בעל העסק והמנהלים בארגון בכדי להבין מהם ערכי המותג שעומדים מאחורי הארגון/העסק שהקים ולבטא אותם בצורה גרפית שמבליטה את המסרים האלה.

קחו לדוגמא את נייקי, הצלחה והשגיות הם ערכי המותג העיקריים והם אלה שמורגשים כאשר מעיפים מבט בלוגו.

כל ערך שנרצה להמחיש ויזואלית יתבטא בבחירה של צבעים, פונטים ותמונות או אייקונים שיצורפו למכלול שירכיב את הלוגו.

כמה כללים חשובים :

  • שילוב צבעים קטלני- ישנם שילובי צבעים שצורבים את העין , דמיינו חום וירוק עם סגול? קשה לדמיין את זה ולהצליח לראות איך זה משתלב יחד. ישנם מדריכים לשילוב צבעים ברשת שיעזרו לכם לעשות בחירה מושכלת ונעימה לעין.
  • השתמשו במינימליזם less is more  – שימוש ביותר מדי רכיבים יהפוך את הלוגו ללא ברור ובעל מסר מידי וחד לכן חשוב לשמור על פשטות.
  • רק מוטיב אחד – כשתפגשו עם בעל העסק הוא יספר לכם רבות על מה העסק עושה ומהם ערכי המותג והתפקיד העיקרי שלכם הוא לזקק יחד אתו את המסר העיקרי והאחד שהוא זה שיופיע בלוגו , את כל השאר נשאיר בצד לפוסטים בפייסבוק או מצגות.
  • בחירה – ייצרו 3 שילובים שונים של צבעים וביטויים שונים של אותו סמל בחרתם לקדם. זה יאפשר ללקוח לבחור בצורה נבונה יותר ולא ירגיש לו שהוא מצמצם את האופציות.
  • תעבירו בחבר'ה-  שלחו את הלוגו והעיצובים שעשיתם לכמה מכרים, קולגות, אנשים מהתחום או סתם חברים שיוכלו לתת לכם פידבק של מה עובר להם. לעיתים מעצבים גרפיים שבויים בעבודה שלהם ובסופו של דבר המסר אמור לעבור ללקוח ולכן חשוב שנוודא שהוא עובר בצורה ברורה וחדה.

מיתוג מחדש של החברה

תהליך נוסף שחברות עוברות הוא מיתוג מחדש של הלוגו. יחד עם המעצב הגרפי הקיים או עם מעצב חדש תשדרגו את הלוגו או שתחליפו אותו לחלוטין. אפילו גוגל עשתה את זה מספר לא מבוטל של פעמים למרות שהשאירה את מניפת צבעי היסוד החליפה את הפונטים ואת הצבעים שהופיעו בלוגו ואפילו הורידה סימן קריאה שהופיע פעם ( ממש מזמן).

מיתוג מחדש הוא תהליך שחברה בדרך כלל עוברת אחרי שהיא נרכשה על ידי גוף אחר או שחלה הבנה באירגון שהמסר לא עובד  וזה הזמן לשינוי.

אם הגיע הזמן לשינוי בחברה שלכם או שאתם רוצים ליצור לוגו חדש מוזמנים לפנות אלינו וצוות המקצוענים שלנו ישמח להוביל אתכם בדרך ללוגו מנצח

שלבי עיצוב הלוגו

כששואלים אותנו מהו לוגו טוב?  נענה, שזוהי תמונה שבמבט אחד מבהירה באיזה תחום העסק פועל, ומעוררת באופן מידי תחושה נעימה של ביטחון ואמינות. הלוגו שמהווה סמל מסחרי מאפשר בידול משמעותי מהמתחרים ויצירה של זהות למותג.

 התהליך של בניית לוגו בשלבים:

שלב א: הרעיון – קונספט

זה לא משנה במה העסק שלכם עוסק, אחרי שבחרתם את שם העסק חשוב שיהיה לכם לוגו שילווה את כל התקשורת השיווקית שלכם ברשת ובעיתונות, בעטים שאתם מחלקים ללקוחות ובשקיות שבהם אורזים את המוצרים.

כדי לגבש את הרעיון הראשוני צריך קודם להבין מהו השירות או המוצר שעומד מאחוריו ורק לאחר מכן ניתן לפתח אותו. את ההשראה נשאב מתוצרים מסביבנו, מתחום העיסוק  ומעולמות מקבילים.

לדוגמא: אם העסק מתחום הבישול נבחן את התפריט, תמונות מהמקום, הקשרים גאוגרפיים, קהל היעד, סוג האוכל, בולטות ובידול שלו מול המתחרים, ערכים שהוא רוצה לשדר ( משפחתיות מול רשת מזון מהיר או עולם אירועים), איזה חוויה העסק מעביר את הלקוח ועוד.

בפועל ישנן מספר דרכים: שילוב עם אייקון שיצטרף לטקסט, יצירת תנועה בין אותיות שמשולבת בטקסט או שילוב של שניהם . ההבחנה שתיווצר מתוך הרעיון תאפשר את העבר מהשלב הרעיוני לבניית השפה הגרפית.

שלב ב: שפה גרפית

בחירת הפונט

ישנם מאות צורות של פונטים בגדלים ובעובי שונה וכדי לדייק את הבחירה חשוב ליצר מספר סקיצות כדי לבחון את הטוב ביותר מבין על השילובים.

צבעוניות

2-3 הוא מספר הצבעים האופטימלי לייצר לוגו מעוצב ויפה. מספר רב יותר יוצר עודף לעומת שימוש בצבע אחד שלא מאפשר בולטות.

כדי לאפשר ללקוח בחירה נייצר ללקוח מספר אופציות שהם נציג מספר שילובים ונציג אותם בשילוב עם הפונטים כדי לחדד כל אחת מהבחירות ולמצוא יחד את השילוב המנצח.

שלב ג: ההפקה

לאחר שנבחר השילוב המנצח נעביר ללקוח מסמך שמקבץ את כל תהליך העבודה משלב ההשראה ועד גיבוש השפה הגרפית. ייצר ללקוח ספר מותג שמכיל בתוכו את כל המידע שגיבשנו יחד עם הנחיות ופירוט.

אנחנו מתמחים בעיצוב לוגואים לעסקים מתחומים מגוונים ומלווים אתכם לאורך כל הדרך עד שתקבלו תוצאה סופית מעוררת התפעלות שתשדר את הייחודיות של המותג שלכם בצורה מדויקת ואטרקטיבית.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם הצעת מחיר

השארת פרטים

נדאג לחזור אליך בקרוב