fbpx

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי – איך לבנות מותג מנצח

עיצוב גרפי הוא שילוב מנצח של מסר כתוב וגרפיקה שיחד מספרים לנו את הסיפור של המותג בצורה אינטואיטיבית, קליטה והכי חשוב זכירה במודעות של הלקוחות בכדי שבשלב הרכישה יזכרו את המוצר שלנו.

הוא קיים באריזה של הקורנפלקס שאנחנו אוכלים בבוקר, באתר שאנחנו גולשים בו תוך כדי ארוחת הצהריים, ובשלטי החוצות שאנחנו פוגשים בדרך לעבודה ועם קצב החיים המהיר שלנו היכולת של אנשי הפרסום להפוך מסר לזכיר ומוצרים לנרכשים הופכת ליותר ויותר מאתגרת.

בעולם הפרסום מחלקים את העיצוב הגרפי לשתי נישות עיקריות : אונליין ואופליין. 

פרסום אופליין מתייחס לעיצוב של לוגו, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, פולדרים, מצגות, מודעות עיתון ושלטי חוצות וברוב המקרים הוא משולב עם פרסום אונליין שפועל בזירה הדיגיטלית : אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, באנרים וכל פרסום שנפגוש במחשב ובטלפון הנייד.

אז מה הופך עיצוב גרפי לאיכותי

  • קריאייטיב ויצירתיות

בוגרי קורסים ותארים באומנות מתרגלים במהלך לימודיים  רבות כיצד לפתח רעיון ולהוציא אותו לפועל בצורה יצירתית ומעניינת. הבסיס הרחב והבנה העמוקה מאפשרים מנעד רחב של אפשריות ודמיון שמאפשרים קראטיביות פורצת גבולות.

  • ביטוי ערכי המותג

מותג בתחילת דרכו או כזה שצבר כבר ותק לרוב מגדיר מהם אבני היסוד של החברה והשירות אותה הוא מעניק ללקוחותיו והם מהווים את הבסיס לבחירת ייצוגים ויזואליים שיעבירו את המסר.

הבנה של הערכים מהווה בסיס חשוב ביצירה של חומרים גרפיים שמחוברים למותג ומאפשרים תקשורת שיווקית מגובשת וברורה.

  • התאמה של צבעים

כל צבע משדר לנו בני האדם מסרים תת מודעים ולכן בחירת הצבעים ושילובם מייצרת אצל הלקוח תחושה כבר ממבט ראשון. אם תראו כפתור אדום בדף נחיתה זה מיד יצר אצלכם תחושת דחיפות לעומת ירוק בהיר שמייצר תחושת רוגע. שנרצה לשדר יוקרה שילוב של זהב ושחור יהיו בדרך כלל זיווג מעולה.  המשחק בצבעים ושילובם עם טקסטים בגדלים שונים יוצרת מארג של מידע שנעים לקרוא אותו והופכת כל פלייר מכזה שנבחר לעיין בו או להשליך אותו לפח מחוסר עניין.

  • קומפוזיציה

מחקרים מראים שאנחנו קוראים מסרים ומעבדים אותם בצורה מסוימת.

כשקוראים פוסט בפייסבוק , מרביתנו קודם נבחן את התמונה, לאחריה את הכותרת ורק בסוף את תוכן הפוסט. בדפי נחיתה אנחנו קוראים בעברית בצורה של F .הבנה של המוח האנושי תאפשר  הנגשה של המסרים החשובים בדיוק רב יותר ועם הבנה עמוקה יותר של חווית המשתמש.  

אחרי שהבנתם שעיצוב גרפי מקצועי דורש ניסיון, קראיטיביות והבנה של הלקוחות הפוטנציאלים מוזמנים ליצור איתנו קשר

עיצוב גרפי לדפי נחיתה

דף נחיתה או בכינויי העכשיוי דף מכירה מייצר סביבה סגורה ללקוח עם הנעה לפעולה מאוד ברורה : השארת פרטים, יצירת קשר טלפוני, הורדת מדריך או רכישה של מוצר.

דפי נחיתה מפורסמים באפיקי שיווק מגוונים כחלק מתהליך השיווק הדיגיטלי ובניגוד לאתרים מייצרים סביבה סגורה ללקוח שבה אנו מעבירים לו את המידע הדרוש ומניעים אותו לביצוע הפעולה הרצויה לנו. פרסום של דפי נחיתה בדרך כלל מתאים לקמפיינים ממומנים ( בגוגל, פייסבוק , טאבולה … ) לרשימות תפוצה,  באנרים ורשתות חברתיות.   

שלבים בעיצוב דף נחיתה שמניע לפעולה

שלב א – איפיון דף הנחיתה

תחילה נרצה להבין מהו המסר העיקרי אותו נרצה להעביר, חשוב לשמור על אותו פונט במסגרת הדף ועל היררכיה ברורה שנעביר באמצעותה את המשתמש מסע נעים וחוויתי שיגרום לו לרצות לקבל/לרכוש מאתנו את השרות/המוצר שאנחנו מוכרים.

שלב ב – המרכיבים של דף נחיתה מעוצב

  • כותרת ראשית

מחקרים מראים שזהו החלק הראשון שנקרא ( ואחריו נפנה את תשומת לבנו לתמונה ) ולכן לחלק הזה חשיבות רבה בהעברת המסר הראשוני, צבעוניות ומשחק של גדלי הפונטים תאפשר לנו לחדד חלקים ממנו בצורה מעניינת.

  • תמונה ראשית /סרטון / גלריית תמונות

תמונה שווה 1000 מילים ולכן לתמונה חשיבות רבה בסיפור שאתם בונים ומעבירים ללקוח. תמונה שעברה עיצוב גרפי מקצועי תעביר את המסר בצורה הכי מהירה לפני שהמשתמש עבר לחלק של התוכן. ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות כדי להציג את השירות/המוצר שלנו בצורה מקצועית ומכירתית. סרטון מעביר מסר קצר בצורה קלילה, וגלריית תמונות תייצר עושר גרפי רב יותר.  

  • טופס ראשי / הצטרפות לרשימת דיוור

למיקום של הטופס חשיבות מכרעת בתוך דף הנחיתה והיא שקובעת את יחס ההמרה במקרים רבים.

הכפתור בטופס צריך להיות בולט ומניע לפעולה ומבחינת חווית המשתמש חשוב שיהיה ברור שהוא לחיץ

ושיהיה במיקום שלא ידרוש גלילה ( גילינו ש – 50% מהמשתמשים לא נוהגים לגלול)

  • נקודות עניין

התרגלנו לקבל מסרים בצורה איקונית ולכן הצגה אייקונית של השירותים שאתם מעניקים, הייחודיות של השירות שלכם, או מגוון המוצרים שלכם יאפשר במבט חטוף להבין את ההיצע הרחב שאתם מציגים ללקוח ובצורה גרפית מעניינת ועכשוויות.

חשוב לזכור שיש הבדל בין עיצוב לדף נחיתה שמותאם למובייל לעומת דף נחיתה למחשב וכבר בשלב ההתחלתי חשוב לאפיין את הפלטפורמות בהם יפורסם דף הנחיתה בכדי לייצר גרסאות מעוצבות המותאמות בדיוק לפלטפורמה.

צריכים דף נחיתה מעוצב שיעזור לכם להפוך מתעניינים ללקוחות? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה מעניינת במיוחד