fbpx

מבוא לוורדפרס

וורדפרס

וורדפרס (WordPress) זו מערכת ניהול תוכן (CMS – Content Management System) מאוד מתקדמת, מפותחת ומתפתחת, יש לא מעט מערכות CMS ופלטפורמות לבניית אתרים חוץ מוורדפרס, המובילות לדוגמה: וויקס, ג'ומלה ומג'נטו.

לכל מערכת ניהול תוכן יש את המאפיינים, הארכיטקטורה מתחינת תוכנה וההתנהגויות הייחודיות לה, היום וורדפרס היא המובילה מבין כולם.
וורדפרס זו מערכת ניהול תוכן שיוצרת את הבסיס לאתר, ועוזרת למשתמשים, אם למנהלי האתר ואם לגולשים, ליצור, לערוך, לארגן ולפרסם תוכן בלי הצורך ללמוד איך לכתוב קוד תוכנה.
באמצעות הפלטפורמה של וורדפרס כל אחד יכול לשלוט ולנהל את התוכן באתר שלו בלי צורך בלימודים טכנים. באמצעות שימוש במערכת הפשוטה הזאת אפשר לבצע פעולות רבות. למשל אפשר להוסיף או למחוק תמונות, לערוך טקסט באתר שלך ולבצע עוד המון פעולות של עריכת תוכן בקלות וביעילות. וזה קל כמו לכתוב מסמך בוורד או לכתוב מכתב בדואר אלקטרוני. כשיש כל כך הרבה מערכות CMS ואנחנו צריכים לבחור מתוכן במה אנחנו הולכים להשתמש, למה וורדפרס היא המערכת הפופולארית ביותר שמנצחת את כולן שנה אחרי שנה? נכון לכתיבת שורות אלו, 51% ממליון האתרים המובילים בעולם בנויים על גבי וורדפרס (הפניה\עיון: https://trends.builtwith.com/cms)

מה נמצא בעמוד זה

מדריך זה הוא הכנה למדריך של איך לבנות אתר באמצעות וורדפרס, תהיה כאן סקירה על המאפיינים השונים של המערכת, טיפים והמלצות. בסוף כל נושא במאמר תמצאו קישור לקטגוריה עם עוד תכנים שאנחנו כותבים מידי פעם באתר.

רשימת הנושאים:

היכולת להתאים

בעוד שפלטפורמות רבות (כדוגמת Wix הישראלית) נראות כבחירה מהירה ופשוטה, הן יכולות ליצור כאבי ראש גדולים בהמשך הדרך ככל שהעסק שלך מתפתח וגדל. וורדפרס הוא מה שידוע כמערכת "קוד פתוח" (למעוניינים להרחיב: https://he.wikipedia.org/wiki/קוד_פתוח). זה אומר שהקוד זמין וחינמי לכולם, מתעדכן באופן שוטף ואלפי מפתחים מסביב לעולם יוצרים תוספים, ווידג'טים, והרחבות שמעניקות פוטנציאל בלתי מוגבל למה שאתה יכול לעשות על בסיס המערכת של וורדפרס. אם העסק שלך צריך משהו תכנותי, סביר מאוד להניח שיש מישהו שהיה לו את הצורך לדבר כזה או דומה ממש וכבר קיים לזה תוסף, ובמקרה ולא – בטוח שיש מישהו שיכול לבנות לך את זה בצורה שתתאים לאתר שלך, ובמחיר סביר. לעומת פלטפורמות אחרות – שהם משחררות רק עדכונים ואפיונים חדשים שנוצרו על ידי צוותי המפתחים הביתיים שלהן.

מהו העתיד של העסק שלך?

אולי התשובה לשאלה הזו לא מדויקת כרגע, אבל חשוב לתכנן קדימה לקראת מה שהעסק שלך יצטרך בעתיד.
האם תרצה למכור מוצרים באתר האיטנרנט שלך בעתיד? האם הבלוג שלך יגדל ויכלול צוות שכותב ומפרסם תוכן? האם תצטרך להתמודד עם כמות מבקרים אדירה? האם יהיה איזור באתר לחברים רשומים בלבד? אולי תרצה להתרחב לכלל העולם ותרצה את האתר של העסק שלך בכמה וכמה שפות?
ספוילר: כל אלה הם דברים שוורדפרס יכול לעשות בקלות יחסית, ושיהיו בלתי אפשריים/קשים יותר במערכות קוד סגור.
יכול להיות שממש עכשיו תצטרך רק אתר פשוט, אבל החלטות חכמות היום יכולות לחסוך המון זמן וכסף בעתיד שלך. הדבר האחרון שבעל עסק רוצה הוא לבנות את האתר שלו מחדש לגמרי, כאשר מבינים שצריך תכונות מתקדמות יותר בשביל צרכים נוספים בעתיד מאוחר מדי, זה עולה הרבה יותר.

התאמה אישית ללא גבולות באתר וורדפרס

וורדפרס מעצם היותה מערכת בקוד פתוח מאפשרת התאמה אישית ללא גבולות, אם בהתקנה של תוספים, אם בהלבשה של תבניות מותאמות ואם בשיטות מתקדמות יותר כמו עריכה של קוד. האינטרנט עמוס במשאבים שמסבירים איך לבצע כמעט כל שינוי באתר הוורדפרס שלך וזה יתרון אדיר לעומת האחרים.
בנוסף לערכות הנושא שבאות עם וורדפרס לאחר ההתקנה, אפשר למצוא עשרות אלפי תבניות חינמיות ברשת, הרבה מתוכם מתאימות גם לעברית. בנוסף, חברות רבות מפתחות תבניות ומוכרות אותם במחירים נוחים מאוד, ביניהם גם חברות ישראליות.
אנחנו, codeweb, מפתחים אתרי וורדפרס ביעילות רבה, תוך שימוש בתבנית אותה אנחנו מפתחים מ – 0 ללקוח בהתאם לצרכיו ודרישותיו. כמו כן את הפאנל ניהול של וורדפרס אנחנו מתאימים ללקוח באופן אישי.
בגלל שוורדפרס היא מערכת קוד פתוח, אנשים מכל רחבי העולם יוצרים מגוון של תבניות המתאימות לעסקים שונים, ואתרים מסוגים שונים, חלקם עושים זאת כתרומה לקהילה, וחלקם עושים זאת ממניעים כלכליים, למשל כמו ממכר תבניות בתשלום, מתן שירותי תמיכה, עדכונים ועוד. יש מגוון כל כך רחב של תבניות לאתרים עסקיים בתחומים שונים כמו בתחום האופנה, המסעדנות, המוזיקה, הנדל"ן ועוד המון.
לפלטפורמות דומות יש מספר מוגבל של ערכות עיצוב לבחור מתוכם, ולעתים קרובות אנשים מתלוננים על כך שרוב האתרים שנבנים עם השירותים האלה נראים אותו דבר, או דומים מאוד.
כשיש כל כך הרבה תחרות ברשת, עם וורדפרס האתר שלך בהחלט יכול להיות בולט יותר.

שמות מתחם (דומיינים) לאתרי אינטרנט

שם המתחם הוא למעשה הכתובת לאתר שלך. חשוב לבחור את הדומיין שלך בחוכמה בגלל שזה לא רעיון טוב לשנות אותו בהמשך הדרך.

לעתים תפגשו מונחים אחרים לביטוי שם מתחם, דומיין, URL או כתובת רשת. לדומיינים יש מגוון סיומות – כמו

סיומות כלליות
  • info
  • edu
  • org
  • net
  • com

או סיומת שמיוחדת למדינה ספציפית כמו

  • ru לרוסיה
  • co.il לישראל

הסיומות האלה נקראות סיומות דומיין.

סיומות דומיין חדשות

האפשרויות הזמינות לסיומות דומיין התרחבו ונוספו סיומות ייחודיות לדומיין כמו .tech, .me, .website ועוד מספר דוגמאות אחרות. אפשר לקנות אפילו סיומת עם .beer או .ninja!

בעוד שסיומות הדומיין האלה יכולות להיראות משעשעות ומיוחדות, ולפעמים גם להיות זולות יותר, הן לא מגיעות עם היוקרה והאמינות של הסיומות הותיקות כמו .com, .org .net או co.il

שם מצועצע יכול להזיק לעסק שלך וזה גורם לו להיראות פחות מקצועי ובעת רכישת דומיין חדש, חשוב לבחור סיומת שתואמת את מטרת העסק/מיזם שלך.

לכל סיומת ישנה משמעות. למשל :

  • הסיומת org.il/org קיצור של organization ונועדה לארגונים.
  • הסיומת co.il לאתרים ועסקים במדינת ישראל.
  • הסיומת gov קיצור של government נועדה לאתרי ממשלה
  • הסיומת edu קיצור של education נועדה למכללות ואוניברסיטאות

בחירת שם לדומיין

החלק הזה יכול להיות כיף גדול, או כאב ראש גדול במידה ושם הדומיין שרצית כבר תפוס ואתה לא מוצא משהו חלופי.
שם הדומיין שלך יכול להיות שם העסק שלך, השם שלך, או משהו אחר לגמרי. זה תלוי בך.
ההגבלה העיקרית היא אם הדומיין שאתה רוצה נרכש כבר על ידי מישהו אחר. במידה וכן, תוכל לנסות ליצור קשר עם הבעלים הנוכחי של הדומיין, למרות שלעתים זה יכול להיות יקר ומסורבל.

נקודה למחשבה

בתאוריה, בחירת שם לדומיין היא מטלה פשוטה. זה צריך להיות קצר, שנון, קל לזכירה ולאיות, ולהעביר את המסר של העסק.בוא נניח שעשית עבודה מצוינת ועכשיו אתה מוכן לרשום אותו, לפני שאתה רץ לרכוש אותו – עצור ! הסתכל שוב והתייעץ עם הסביבה הקרובה שלך.תבחן את הדומיין שלך לעומק יותר, יכול להיות שהוא לא קריא, יכול להיות שצירוף המילים בו נותן משמעות אחרת, יכול להיות שיהיה לך מאוד קשה לאיית אותו לאדם אחר בטלפון, ויכול להיות אפילו שהמשמעות שלו שונה ממה שהתכוונת.לדוגמה, Teacherstalk.com, אתר למורים – לא לסטוקרים – הבעלים ניסה למכור את הדומיין שלו במשך יותר משנה. אני חושב שהם הבינו את הטעות שלהם אחרי שהם הופיעו במאמר של ביזנס אינסיידר, "21 שמות דומיין שנשמעים ממש לא חינוכיים"אז שכח את שם העסק שלך לרגע. תסתכל על הדומיין שבחרת בעיניים של ילד, ותשאל חבר כנה מה דעתו לפני שאתה מוסיף את הדומיין החדש שלך לעגלת הקניות.

כמה עולה דומיין?

רישום דומיין חדש לגמרי יעלה בסביבות 10$ לדומיין בינלאומי ובין 50 לבין 80 שקלים לדומיין ישראלי. תלוי איזו סיומת דומיין ובאיזה רשם אתה בוחר לרכוש. שים לב שתצטרך לחדש אותו מידי שנה – כל עוד אתה רוצה שהוא ישאר בבעלותך, וישנה אופציה לרשום את הדומיין למספר שנים מראש.

דומיינים ותיקים או דומיינים עם שם "חזק" יכולים לעלות מאות או אפילו מיליוני דולרים. "ותיקים" פירושו דומיינים שמישהו כבר קנה והוא השתמש בהם, וותק זה יכול להועיל לקידום האורגני של האתר במנועי חיפוש, ופופולאריות האתר. יש אנשים רבים ש"החנו" את הדומיינים שלהם (קנו את הדומיין ושמו דף בודד שמוכר את הדומיין) בתקווה לעשות מהם הרבה כסף כשמישהו שמספיק רוצה את הדומיין הזה וירכוש את זה מהם.

המחיר לדומיינים האלה תלוי בגורמים רבים שכוללים את גיל הדומיין ומילות מפתח שנמצאות בו.

הנה כמה דוגמאות לדומיינים ותיקים שנמכרו בהרבה כסף:

seo.com: נמכר עבור חמישה מיליון דולר ב-2007
beer.com: נמכר עבור שבעה מיליון דולר ב-2004
hoteld.com: נמכר עבור כ-11 מיליון דולר ב-2001

פרטיות WHOIS

כשאנשים, עסקים, ארגונים וממשלות רושמים שמות דומיין, כל אחד מהם צריך לספק מידע לזיהוי וליצירת קשר, שמכיל בין השאר : שם, כתובת, אימייל, מספר טלפון. המידע הזה נקרא הרבה פעמים "נתוני WHOIS"

נתונים אלה – חשופים לכל. למשל באתר http://who.is ניתן לברר פרטים על כל דומיין.

WHOIS הוא לא ראשי תיבות, למרות שזה נראה ככה. למעשה, זו למעשה שאלה

Who is ?, מי אחראי לשם הדומיין או לכתובת ה-IP?

ניתן לרשום את הדומיין בצורת רישום "פרטית" ובמצב זה לא יהיה ניתן לראות מי בעלי הדומיין ונפרטים יהיו מוטמנים. דבר זה מוצע על ידי רוב רשמי הדומיינים במעמד הרישום, אך בדומיינים ישראלים (כגון co.il ) לא ניתן לבצע רישום בפרטיות. פרטיות לדומיין היא לעתים בחירה נבונה אם אין לך כתובת ספציפית לעסק ואתה לא רוצה שיוכלו לחפש את כתובת הבית שלך.

כשאתה רושם דומיין בפרטיות, אתה מקשה על יצירת קשר עמך , לעיתים אנשים מעוניינים ליצור קשר עם בעל דומיין מסויים, למטרת רכישה או הצעה עסקית וחבל לפספס הצעות כאלה.

אחסון אתרים

אחסון אתרים ברשת הוא השירות שמספק שטח דיסק בשרת לאתרים. כל אתר אינטרנט מורכב מקבצים של קוד והם צריכים להימצא על מחשב שמחובר לאינטרנט כל הזמן על מנת שהאתר יהיה זמין. אחסון בשרת הוא מה שמאפשר לקוד ולקבצים שמרכיבים את האתר שלך להופיע ברשת האינטרנט.
כשאתה מקים אתר ורוצה שאחרים ייראו אותו, אתה צריך לפרסם (או להעלות) אותו לשרת בעזרת שירות אחסון ברשת.

איך אחסון עובד?

שירותי אחסון ברשת פועלים כך שהם מאחסנים את קבצי האתר שלך במחשבים חזקים (שרתי רשת) שמחוברים לרשת מהירה מאוד.
כשמישהו מקליד את כתובת האתר שלך, האינטרנט מתחבר לשרת שמאחסן את קבצי האתר שלך ואז מעביר את המידע של האתר בחזרה למחשב של אותו אדם. משם הם יכולים לגלוש ולראות את דפי האתר שלך.

כמה האחסון עולה?

תלוי בסוג האחסון שבו אתה משתמש, מחיר ממוצע של חבילת אחסון סטנדרטית בישראל נע בסביבות ה 50 ש"ח לחודש. במידה והאתר שלכם פונה רק לקהל יעד הישראלי, מומלץ לאחסן את האתר בשרתים בישראל. יש שלושה סוגים עיקריים של שירותי אחסון, והמחירים שלהם יכולים להשתנות מאוד. שלושת הסוגים העיקריים (מהמחיר הנמוך ביותר לגבוה ביותר) הם אחסון משותף, שרתים פרטיים וירטואליים (VPS), ושרתים פרטים .

אחסון משותף

לאתר סטנדרטי בודד לרוב זה יספיק, העקרון הוא שמספר אתרים מאוחסנים על אותו שרת (אותו מחשב סופר-מהיר עם רשת סופר-מהירה שהוזכר למעלה).
אחסון משותף הוא הוא קצת כמו לשכור דירה בבניין. אתה מקבל מקום וכתובת משלך, ואתה מוגבל בהתאם למשאבים שהבניין מספק לך. ואם יש בעיה או פרצת אבטחה בבניין, יכול להיות שגם אתה בסיכון. כמו כן כל המשאבים מתחלקים בין האתרים. בדיוק כמו מגורים בבניין משותף.
בגלל שאתה חולק את המשאבים, זו האופציה הזולה ביותר. לאתר תדמית סטדרטי זה לגמרי יספיק. הרי אין לך אתר עם אלפי כניסות יומיות, ואתה לא צריך המון מקום כדי לאחסן את הקבצים. לכן האופציה הזו יכולה להיות מצויינת.

שרתים פרטיים וירטואליים (VPS)

VPS הוא יקר יותר מאשר אחסון משותף, אבל הוא נותן לך יותר שליטה על סביבת האחסון. לאתר תדמית סטנדרטי, או אתר חנות בתחילת דרכו – אין צורך בשימוש בשרת vps, אחסון שיתופי יספיק לכך לגמרי. בשרת vps אתרים מרובים עדיין מאוחסנים על אותו שרת, אבל כל חשבון מקבל יותר שליטה. זה יותר כמו לקנות קומה שלמה בבניין, ובמקרה הזה יש לך שליטה על הקומה לעשות בה כרצונך. אתה יכול לבחור איזה תוכנות להריץ, וזה נותן גמישות מסויימת. אבל שוב, לאתרי תדמית ואתרי חנות בודדים עם כמות גולשים סטנדרטית לרוב אין הצדקה לאחסון בשרת VPS

שרתים פרטיים

זה למעשה שרת שלם, שכולו שלך. הוא לא מחולק בין אנשים ויש לך שליטה מלאה על השרת שלך. זה כמו לרכוש את כל בניין הדירות לעצמך ולהיות בשליטה מוחלטת על אילו תוכנות להריץ, כמה אתרים לאחסן, וכו'.

אחסון אתרים מנוהל בוורדפרס

הפופולריות של וורדפרס גרמה למספר ספקי שירותי אחסון אתרים להציע את מה שנקרא "אחסון מנוהל בוורדפרס". בעוד שברוב חברות האחסון שמציעות את זה מדובר בגימיק שיווקי. והאחסון זהה לכל תוכנית אחסון משותף אחרת, אם כי המחיר יקר יותר (לעתים פי שניים או יותר מהמחיר של אחסון משותף רגיל). ישנם חברות שאכן מציעות אחסון מנוהל בוורדפרס עם ערך מוסף – למשל אחסון בשרת שעבר התאמה נכונה יותר עבור וורדפרס.
אחסון אתרים מנוהל בוורדפרס הוא שירות שבו כל הצדדים הטכניים של הפעלת וורדפרס מנוהלים על ידי המארח. זה כולל אבטחה, מהירות, עדכוני וורדפרס, גיבויים יומיים, משך הפעילות ללא תקלות, ועוד.
הרעיון מאחורי אחסון אתרים מנוהל בוורדפרס הוא להציע חוויה נטולת טרחה עם תמיכה איכותית, כך שתוכל להתרכז בניהול העסק שלך.

תבניות

כל תבנית וורדפרס היא סט של הוראות עיצוב שמשנות את מראה האתר שלך, הן מספקות את כל העיצוב הקדמי (שמוצג לגולשים) באתר הוורדפרס שלך.

תבנית משנה את העיצוב של האתר ולעתים גם את הסידור שלו. תבניות וורדפרס מגיעות עם צבעים, גופנים, ומאפיינים מובנים נוספים. ישנם תבניות שאפילו מגיעות עם תוכן לדוגמא, ומוסיפות פונקציונאליות מסוימות באתר שלך. למשל ישנן תבניות וורדפרס למוזיקאים, שמוסיפות הרחבות נוספות לפאנל הניהול של וורדפרס כגון "הוספת שיר" או "הוסף אומן" שאלה למעשה פוסטים מותאמים לסוג התוכן. הדבר פופלארי בעיקר בתבניות של נדל"ן, בהם תוכל לראות פוסטים עם שדות מואמים לפרסום דירות, משרדים וכדומה. קיימת גם האפשרות לביצוע חיפוש לפי נתונים מסויימים. הרחבות אלה מתבצעות באמצעות שדות מותאמים – עליהם תוכלו לקרוא בפוסטים השונים באתר.

התבניות מגיעות כקובץ zip ובכמה לחיצות בודדות אפשר להעלות ולהתקין אותן. אם אתם לא בטוחים איך לסדר ולעצב את האתר שלכם, אבל רוצים מראה מטופח בתור התחלה, תבנית היא דרך מצוינת להתחיל. ישנם אלפי תבניות ברחבי הרשת שהם חינמיות לחלוטין, וישנם תבניות שעולות כסף.

חשוב לוודא שהתבנית תואמת לגרסת הוורדפרס הנוכחית שלך, ושהתבנית מקבלת עדכונים מהיוצר שלה על בסיס קבוע.

חסרון של תבניות מוכנות מראש

לרוב – מפתחי תבניות בונים תבנית עם המון המון הרחבות וכלים במטרה שהתבנית תתאים לכמה שיותר סוגי אתרים שונים וזה גורם לקצב טעינה איטי לאתר, מכיוון שיש בהם המון תוכן ותוספים שלא רלוונטים לצורך האישי שלכם.

ישנם תבניות מוכנות מראש שהם מגיעות "ריקות" והם מעין תבניות התחלתיות לפיתוח של האתר . במצב זה כבר התבנית הרבה יותר מהירה, אבל תדרוש גם יותר עבודה עד להגעה למצב של אתר מוגמר.

פיתוח תבניות וורדפרס

אם התבנית מראש היתה שמלה, אז זה כמו לקנות שמלה מתופרת לפי מידה. כאן הפתרון הוא אחר לגמרי, בעצם – מבינים את צרכי האתר, מאפיינים את הנדרש ומפתחים תבנית עם יכולות בהתאם והרחבות בהתאם- כמו התאמה של פאנל הניהול של וורדפרס בדיוק בהתאם לאופי האתר ופיתוח שדות מותאמים באופן יעודי.

לדוגמה, אחד הלקוחות שלנו הוא חברה ממשלתית, וכל חברה ממשלתית מחויבת להציג באתר מכרזים לפי חוק חובת המכרזים, מה דרש מאיתנו לקרוא את החוק ולעשות מחקר איך לבנות מקום באתר שמציג את המכרזים. פיתחנו ב CodeWeb תבנית לאתר, המכילה אפשרות בפאנל ניהול של "מכרזים" . ותחתיו ניתן למצוא "הוספת מכרז חדש" עריכת מכרז קיים". אפשרויות אלה הם בעצם הגדרות של פוסטים שמותאמים למכרז, המאפשרים להזין את מספר המכרז, תאריך אחרון להגשת הצעות ועוד.

תבניות בת

תבניות בת הן תבניות שבהם מצבעים שינויים שהיינו רוצים לבצע בתבנית האב המקורית. בתבניות בת משתמשים בדרך כלל כשרוצים להתאים ולבצע שינויים באתר באופן אישי או לשנות תבנית וורדפרס קיימת, בצורה זו כאשר תבנית האב מתעדכנת על ידי המפתחים שלה השינויים שביצענו לא ילכו לאיבוד.

היום כמעט כל תבנית מגיעה עם תבנית בת, צריך למעשה להתקין גם את תבנית האב וגם את תבנית הבת. ולהפעיל את תבנית הבת. המטרה של זה היא לשמור על שינויים שיבצעת למקרה של עדכון תבנית אב.

תבנית האב מעניקה לעיצוב את השלד שלו, ותבנית הבת מכילה את השינויים וההתאמות היחודיות באתר שלך וחשוב מאוד לעבוד בתבנית בת.

תוספים

תוספי וורדפרס הם דרך נהדרת להרחיב את הפונקציונליות של מערכת וורדפרס הבסיסית, והם יכולים להוסיף דברים מעולים. חשוב מאוד להזהר ולא להתקין כל תוסף, שהרי יכול להיות תוסף שהוא מגיע עם קוד זדוני, או תוסף שכבר לא מעודכן ולא נתמך.

למה כדאי להשתמש בתוספים לוורדפרס

תוספי וורדפרס מוסיפים את היופי ואת מגוון האפשרויות למערכת וורדפרס. היתרון הגדול של מערכת וורדפרס הוא שהיא מערכת בקוד פתוח, וכל מתכנת יכול לפתח לה הרחבות שהם למעשה התוספים (נקראים גם פלאגינים ובאנגלית plugins). האייקון שמופיע בלוח הבקרה הוא לא סתם אייקון של תקע חשמלי, הפלאגינים מאפשרים לנו כל כך הרבה אפשרויות נוספות עד שהם דומים למכשירי חשמל שאנחנו מחברים לשקע ובאותו רגע המערכת של וורדפרס יודעת לעבוד איתם ביחד, ולכל אחד מהתוספים יש תפקוד עצמאי בלתי תלוי. קראו למשל על תוסף חשוב מאד בשם Yoast, ועל תוסף בשם אלמנטור – שניהם תוספים חשובים עם תפקודים שונים לגמרי. יש גם תוסף וורדפרס בשם WooCommerce שלאחר התקנתו והגדרתו, האתר שלך הופך למעשה לחנות וירוטאלית. כולל מוצרים, סל קניות ושאר הפיצ'רים שיש לחנות.

תוספים בזמן התקנת תבנית

יש המון תבניות שמגיעות עם דרישה להתקנה של תוספים מסויימים, שאלה תוספים שהתבנית צריכה בשביל חלק מהפונקציונאליות שמגיעה איתה. למשל הרבה תבניות מגיעות עם דרישה להתקנת תוסף בשם contact form 7 , שזהו תוסף מעולה ליצירת טפסים, כגון טופס צור קשר . יש עשרות אלפי תוספים זמינים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. חשוב מאוד לא למהר להתקין תוסף בשביל כל דבר, ומה שאפשר לעשות בלי התקנה של תוסף עדיף לעשות בלעדיו – מטעמי אבטחה, זמן טעינת האתר ועוד. הרי כל תוסף גורם לעוד קבצי קוד שמתווספים לאתר' שידרשו עדכונים בעתיד.חשוב לציין שישנם תוספים שלא כדאי לוותר עליהם בשום אתר. למשל כמו yoast שזה תוסף שמאפשר לנו לערוך את תוצאות החיפוש ולהגדיר את מילות המפתח של האתר, ועוד דברים רבים שמסייעים בקידום והצגת האתר במנועי חיפוש.

לפני שמתקינים תוספי וורדפרס

כשמתקינים תוסף שאנו לא מכירים, חשוב לבדוק את הביקורת ולחפש עדכונים אחרונים ואם אפשר אז שתהיה גם תמיכה טכנית של מפתח הפלאגין. לתוסף אמין יהיו ביקורות חיוביות, והוא יתעדכן לא מעט. תמיכה טכנית היא בונוס אבל היא גם יכולה לעזור במקרה שאתם לא מצליחים להשתמש בתוסף או נתקלים בבעיה.