fbpx
cropped-craft-web-co-il-e-commerce-development.jpg

בניית חנות בוורדפרס

זמן קריאה: 3 דקות

אז יש לכם רעיון לחנות אינטרנטית שהולך להיות האמזון הבא אבל אתם לא יודעים איפה להתחיל. בניית חנות בוורדפרס או בשופיפיי, להעביר אשראי באתר או דרך מוכרים אחרים ועוד הרבה שאלות.

 יותר מידי שאלות רצות עכשיו אז קודם כל בואו נרגע ניקח נשימה עמוקה ונצלול אל תוך עולם החנויות הדיגטליות.

מסחר אלקטרוני (E-commerce) הוא מסחר וביצוע עסקאות מסחריות באופן אלקטרוני, מסחר אלקטרוני מתאר קשת רחבה של פעילויות ברשת האינטרנט.

מסחר באינטרנט החל כבר בשנות ה90 עם כניסתם של חברות מסחר רבות, חלקן הגדול נכשלו קשות בגלל הבנה לא נכונה של השטח הדיגיטלי החדש.

כיום המסחר באינטרנט נשלטת ברובה ע"י הענקיות כמו : Amazon, eBay, Aliexpress ועוד.

שיטות כיום למסחר אלקטרוני מתחלקות לשלושה קטגוריות ראשיות:

  • Business-to-Consumer- B2C – שיטה שפועלות בה חברות קמעונאיות הפועלות להגיע דרך הרשת ללקוחותיה לדוגמה " אמזון". 
  • Business-to-Business – B2B – שיטת פעולה שבה עובדות עסקים וחברות עם חסרות אחרות, "עסקה סיטונאית". הכוונה שתחום זה מטפל בביצוע עסקאות בין ארגונים, ולרוב השימוש של כלים טכנולוגים מתקדים חיונים לפעולת העסק.
  • Customer to Customer – C2C – זהו סוג של מסחר אשר מאפשר ללקוחות פרטיים לסחור אחד עם השני.

אתרי מסוג אלו תופסים תאוצה, בעקבות האפשרות להכנסה מצד שיוכל להתפתח למקור הכנסה ראשי. לשיטה זו של מסחר קיימות 2 אפשרויות עיקריות:

    • אפשרות ראשונה הם אתרי "לוחות מודעות" המספקים למוכר פרטי במה בה הוא יכול לפרסם מודעה בדבר המוצר או השירות שהוא מספק. עסקאות מהסוג הזה נסגרות מחוץ לאתר. לדוגמא אתר "יד 2" או "המקצוענים".
    • אפשרות שנייה היא אתרים שמחפשים לבצע "תיווך" בין מוכר לקונה שדרך האתר המוכר יכול לפרסם את המוצר שלו, תוך כידי הקניית ביטחון לקונה ולמוכר שכולים להסתמך על האתר שיגבה אותם אחרי רכישה הן בהעברת המזומן והן שהמוצרים יגיעו לרוכשים ובמידת הצורך חזרה למוכר אם החזר כספי לקונה. לדוגמא אתר eBay.

איך מחליטים אם לבנות חנות בוורדפרס או בפלטפורמה אחרת.

השלב הזה הוא קשור מאוד בנוחות האישית שלכם אך ברובו בצורכי העסק. בואו נעבור על היתרונות והחסרונות בבמות העיקריות:

  • בניית חנות בוורדפרס (WordPress): 

וורדפרס פלטפורמות בניית האתרים הכי פופולריות בעולם באינטרנט. וורדפרס היא מערכת קוד פתוח לניהול תוכן באינטרנט. המערכת מלאה במאות אלפי תבניות ועיצובים שמיועדים לתפעול נוח יותר של האתר.

מה צריך כדי להתחיל: קניית דומיין (כתובת האתר) לאחר מכן השכרת שירותי אחסון והתקנות תוספים ותבניות לבניית האתר 

יתרונות: קל לקידום, זול, מהיר וניתן לשליטה מלאה בתוכן ונראות האתר .

חסרונות: חייבים להתקין תוספים .

קושי בחירת תוספים נכונים .

רמת אבטחה סבירה .

  • בניית חנות בשופיפיי (shopify):

שופיפיי מתמחה אך ורק בתחום החנויות האינטרנטיות והמכירות אונליין ולכן נחשבת לאשפית מס' אחת בענף. אין צורך בקוד או בשפת תכנות, שופיפיי מנגישה לכל אחד את האפשרות לבנות חנות מקוונת.

מה צריך כדי להתחיל: הרשמה לאתר עיצוב ובניית החנות, ותשלום של 348$ לשנה לחבילה הבסיסית ו-948$ לחבילה מתקדמת יותר לעסקים גדולים.

יתרונות: תשלומים וכספים בהגנת שופיפיי.

שופיפיי מחזיקה מערכות גם להגנת אשראי וזיופים.

אין צורך התקנות של תוספים והתעסקות מעבר למשאבים הנגישים באתר.

חסרונות: המחירים גבוהים יותר מאחר שהאתר מתמחה בחנויות אנטרנטיות . 

חוסר גמישות בעיצוב החנות ומאפייניו .

קשה לקידום בגלל אחסון אתר בתוך האתר המארח .

  • בניית חנות בוויקס (Wix):

וויקס הינה מערכת בניית אתרים שמתמחה בהנגשת הבנייה לכל אדם, הכוונה אין כל צורך בידע מחשבי בכלל לבניית חנות. כמו שופיפיי גם כן עובד שיטת ה"In-house" הכוונה אין צורך ברכישת דומיין אישי ואחסון אך בשנים האחרונות וויקס פתחו את אפשרות להוסיף דומיין פרטי.

מה צריך כדי להתחיל: הרשמה (חינמית מספיק) לבניית אתר ללא צורך בקניית כתובת אתר או תוספים למיניהם.

כדי להוריד פרסומות ותכנים "זרים" מהאתר יש צורך להרשמה בתשלום ב3 אפשרויות (54 $ הוספת דומיין אישי, 102 $ הסרת פרסומות + הוספת דומיין, 150 $ הסרת פרסומות + הוספת דומיין + אחסון גדול יותר + רוחב פב מירבי [הגדלת מהירות]).

יתרונות: קל לבנייה ולתחזוקה, ניתנת לקידום אורגני.

חסרונות: מערכת לא זולה, רמת אבטחה נמוכה, הגבלת האתר הראשי משתלכות על החנות וקושי רב בקידום אורגני לאתר מסוג וויקס . 

  • בניית חנות באתרי מכירות (eBay ועוד):

על חנויות כאלו לא נרחיב כאן כי אין זה חנות ממשית אלה איזור אישי באתר גדול ואופן השימוש בחנות כזאת צורכת הבנת האתר והדרך שבו לקוחות מבצעים רכישות דרכו. מומלץ לקרוא "מדריך למסחר באמזון ו eBay ".

מה צריך כדי להתחיל: הרשמה לאתר וידע ב"Drop shipping".

יתרונות: אין צורך בהשקעה ראשונית, אבטחה ברמה הגבוה ביותר, אין צורך בעיצובים או בבנייה מאף סוג, העברה ישירה של מוצרים לקניה מבלי מעבר בין עמודים.

חסרונות: תחרות גבוהה מאוד וקושי בחשיפה ללקוחות, בחירת מוצרים שימכרו, תמרון המחיר כדי להשאיר עמלה גבוה מספיק תוך כדי יצירת כדאיות לקונים ,קונים רואים בפרופיל המוכר את כמות המכירות ובהתחלה קשה למכור מה שפוגע באמינות ומקשה על המכירות.

ואחרי שהחנות מוכנה

למדנו איזה סוגי מכירות קיימות ברשת ובאילו פלטפורמות ניתן להשתמש כדי להרים חנות, עכשיו נגמר החלק ה" קל ",  כעת זה זמן הקידום שיווק ופרסום של החנות.

בשביל קידום של חנות יש צורך בשימוש (התחלתי לפחות) בחברה המתמחה בשירותי קידום ופרסום כדי להבטיח התחלה רכה וליצור סביבה להצלחת החנות.

רוצים לדעת עוד בואו ליצור קשר ונסב את אוזניכם לצעדים הבאים.

 

 

בניית חנות בוורדפרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *