fbpx

7 סוגים של סמליל

זמן קריאה: 8 דקות

7 סוגים של סַמְלִיל (לוגו) – וכיצד להשתמש בהם

לוגו הוא תמונה שמסמלת את העסק שלכם. אבל האם ידעת שישנם 7 סוגים שונים של לוגו?

אמנם לוגו הוא שילוב של טיפוגרפיה ותמונות, כל סוג מביא למותג שלך הרגשה אחרת. ומאחר שהלוגו שלכם הוא הדבר הראשון שלקוחות חדשים יראו, אתם רוצים לדעת שהוא מעוצב כמו שצריך. רוצים לבחור את סוג הלוגו הטוב ביותר לעסק שלכם? במאמר נסקור את 7 הלוגואים שאתם צריכים לדעת עליהם.

לוגו מִשְׁלֶבֶת (מונוגרמה) – Lettermark

לוגואים מונוגרמים הם לוגואים המכילות אותיות, בדרך כלל של ראשי תיבות של המותג. כמו IBM, CNN, HP ו HBO. שמים לב לתבנית, כן? אלה הם ראשי התיבות של כמה עסקים מפורסמים עם שמות יחסית ארוכים. עם שתיים או שלוש מילים, כל אחת מהן עברה לשימוש בראשי התיבות שלה למטרת מיתוג. זה הגיוני מאוד להשתמש במשהו קצר יותר אן השם ממש ארוך, להשתמש בלוגו מונוגרמה כדי לייצג את הארגון שלהם. (בעברית נשתמש במילה משלבת – ובאנגלית לפעמים נקרא גם לוגו Lettermark)

לוגו משלבת הוא לוגו המבוסס על טכניקה של סידור ועיצוב טקסט המורכב ממספר אותיות (טיפוגרפיה), בדרך כלל ראשי תיבות של חברה. הרעיון המרכזי של המשלבת הוא פשטות. על ידי ניצול של כמה אותיות לוגו משלבת יעיל מאוד במשימה של מיתוג חברה שיש לה שם ארוך.
לדוגמא, מה קל יותר לזכור: את המילה NASA או את השם National Aeronautics and Space Administration?

בגלל שהמיקוד הוא על ראשי תיבות, חשוב מאוד לבדוק שהגופן שאתם בוחרים (או יוצרים) לא רק מתאים לנושא של מה החברה שלכם עושה, אבל גם קריא כאשר מדפיסים אותו על כרטיסי ביקור.
בנוסף, אם אתם עדיין לא עסק מפורסם, אתם יכולים להוסיף את השם המלא של העסק שלכם מתחת ללוגו כדי שאנשים יוכלו להתחיל ללמוד את המותג.

דוגמאות ללוגו משלבת – מונוגרמה:

לוגו של HP
לוגו מונוגרמה – HP
לוגו של h&m
לוגו מונוגרמה – H&M

לוגו סימן מילולי – Logotype או Wordmark

בדומה ללוגו משלבת, סימן מילולי הוא לוגו שיש בו רק אותיות, אך שונה מלוגו משלבת בכך שהוא מכיל את שם העסק או המותג במלואו. לדוגמה, חישבו על ויזה או על קוקה קולה. לוגו סימן מילולי עובד מצוין כאשר לחברה יש שם תמציתי וייחודי וגם לא ארוך. הלוגו של Google הוא דוגמה מצוינת, השם עצמו קליט וכאשר משלבים אותו עם טיפוגרפיה טובה, הלוגו עוזר למותג להיות בלתי נשכח.

בנוסף, כמו בלוגו משלבת, טיפוגרפיה היא החלטה חשובה. מאחר והמותג במוקד, אתה תרצה לבחור פונט – או ליצור פונט – שתופס את הקונספט של המותג שלך. לדוגמא, תוויות אופנה נוהגות להשתמש בפונטים נקיים ואלגנטיים שמרגישים יוקרתיים, בעוד שמסודות משפטיים או ממשלתיים כמעט תמיד נשארים עם הטקסט המסורתי, "הכבד יותר", שמרגיש מאובטח.

דוגמאות ללוגו עם סימן מילולי:

לוגו סימן מילולי של Visa
לוגו של CocaCola
לוגו סימן מילולי של Coca Cola

מתי להשתמש בלוגו-משלבת ומתי בלוגו-סימן מילולי

  • שקלו להשתמש בלוגו מונוגרמה אם לעסק שלך יש שם ארוך. ריכוז שם העסק לראשי תיבות יעזור לפשט ולמתג את העיצוב. גם ללקוחות יהיה קל יותר לזכור את מותג העסק והלוגו שלכם – אם השם קצר.
  • סימן מילולי הוא בחירה טובה אם אתה עסק חדש, אתה צריך להוציא את השם של המותג לקהל הרחב, רק לשים לב שהשם קצר מספיק כדי שזה יבוא לידי ביטוי בצורה נכונה בעיצוב. כל דבר ארוך מידי יכול להיראות לא מספיק טוב.
  • לוגו עם סימן מילולי הוא רעיון טוב אם יש לך שם עסק ייחודי שלא יצא מהראש של הלקוחות. שם של מותג בגופן שמעוצב נכון יהפוך את אותו שלכם לאחד כזה שנשאר בראש.
  • גם לוגו משלבת וגם לוגו סימן מילולי קלים לשכפול על פני חומר שיווקי ומיתוג, לכן זה הופך אותם לאפשרויות טובות מאוד לעסק חדש שעדיין בשלבי פיתוח.
  • יש לזכור שהמטרה היא להיות ייחודי כשהולכים על משלבת או סימן מילולי (בעצם בכל לוגו בכלל). שם העסק בפונט לבדו כנראה לא יהיה ייחודי מספיק כדי להעביר את הדקויות, הרמזים העדינים והמסר בין השורות של העסק שלכם. אז יש לוודא שבניית הלוגו תתבצע על ידי איש מקצוע שיש לו עין לפרטים.

לוגו תמונה (סימן ציורי) – Pictorial mark

לוגו תמונה (לפעמים נקרא סימן מותג, סימן ציורי, סמל לוגו או אייקון) – הוא לוגו המבוסס על גרפיקה.
הוא כנראה התמונה שקופצת לכם בראש כשאתם שומעים את המילה "לוגו": התפוח של Apple, הציפור של Twitter, לוח המטרה של Target. כל אחד מלוגואי החברות הללו משתמש בסימן ציורי סמלי, וכל מותג כזה כל כך מושרש שישר מזהים על פי הציור בלבד. מותג אמיתי הוא רק תמונה. בגלל זה, הוא יכול להיות לוגו טריקי לשימוש לחברות מתחילות, כי לחברות מתחילות אין היכר חזק מספיק.

הדבר הגדול ביותר שצריך לשקול בעת ההחלטה אם ללכת על סימן ציורי הוא איזו תמונה לבחור. זה משהו שיוצמד לחברה שלך לכל תקופת הקיום שלה. אתה צריך לחשוב על ההשלכות הרחבות יותר של התמונה שאתה בוחר:
אתה רוצים לשחק על השם שלך? כמו ג'ון דיר בלוגו של דיר
אתה מחפש ליצור משמעות עמוקה יותר?
כמו רוח הרפאים של סנאפצ'ט שמספרת לנו מהו המוצר
אתה רוצים לעורר רגש?
כמו שה World Wildlife Foundation עושים עם דמות מסוגננת של הפנדה – זן חמוד בסכנת הכחדה?

דוגמאות ללוגו עם סימן ציור:

לוגו של Apple
לוגו סימן ציור של Apple
לוגו של Twitter
לוגו סימן ציור של Twitter

לוגו אבסטרקטי הוא סוג מסוים של לוגו תמונה (סימן ציורי). במקום היותו תמונה שקל לזכור אותה – כמו תפוח או ציפור – הוא צורה גיאומטרית מופשטת שמייצגת את העסק שלך. כמה דוגמאות מפורסמות כוללות את הצורה שנראית כמו קרני שמש של BP, העיגול המחולק של פפסי והפרח שעשוי מרצועות של אדידס. כמו כל סמלי לוגו, סימנים אבסטרקטים עובדים טוב מאוד בגלל שהם מרכזים את המותג לתוך תמונה. למרות זאת, במקום להיות מוגבל למשהו מוכר, לוגואים אבסטרקטים מאפשרים ליצור משהו באמת מיוחד לייצג את המותג ביצירתיות.

התועלת של סימן אבסטרקטי הוא שאתה יכול להעביר את מה שהעסק שלך עושה באופן סמלי, מבלי להסתמך על ההשפעה התרבותית של דימוי מסוים. דרך צבע וצורה, אפשר לתאר משמעות ולפתח רגש סביב המותג, כמו Nike, איך הסווש של החברה מביע תנועה וחופשיות.

דוגמאות ללוגו מופשט:

לוגו של Nike
לוגו מופשט של Nike
לוגו של Pepsi
לוגו מופשט של Pepsi

לוגו קמע

לוגו קמע הם לוגו המערב איור. בדרך כלל צבעוני ולפעמים קריקטורה, זה תמיד מהנה. לוגו קמע הוא צורה מצוינת ליצור מותג מדבר משלכם.

לוגו קמע הוא פשוט דמות מאויירת המייצג את החברה שלך. קמעות מפורסמים כוללים את האיש של קול אייד, הקולונל של קיי אף סי ומר אגוז של PLANTER. קמעות נהדרים לחברות שרוצות ליצור אווירה בריאה ע"י פנייה למשפחות וילדים. חשבו על כל הקמעות האלה באירועי ספורט והדינמיקה הנהדרת שהם יוצרים ע"י כך שהם מעורבים עם הקהל!

דוגמאות ללוגו קמע:

הלוגו של Kool aid
לוגו קמע של Kool aid
הלוגו של KFC
לוגו קמע של KFC

מתי להשתמש בלוגו תמונה, מתי בלוגו מופשט ומתי בלוגו קמע

  • סימן ציורי לבדו יכול להיות מבלבל. הוא אפקטיבי מאוד אם כבר ביססת מותג, אבל יכול לא לשרת את המטרה אם המותג פחות מוכר, אבל אין כלל אצבע לגביו. אתה יכול להשתמש בו כדי להעביר מה העסק שלך עושה. להעביר משהו בצורה גרפית אם השם ארוך מדי.
    אפשר גם להשתמש בלוגו ציורי כדי להעביר רעיון או רגש.
  • סימנים ציורים או אבסטרקטים עובדים טוב גם למותג עולמי אם, לדוגמא, שם העסק קשה לתרגום.
  • סימן ציורי עם זאת אולי לא יהיה הרעיון הכי טוב אם אתה צופה שינויים במודל של העסק שלך בעתיד.
    אתה יכול להתחיל בכך שאתה מוכר פיצה ולהשתמש בפיצה בלוגו שלך אבל מה יקרה אם אתה מתחיל למכור סנדביצ'ים או המבורגרים, או אפילו לייצר?
  • סימנים אבסטרקטים מאפשרים לכם ליצור תמונה ייחודית לגמרי לעסק שלכם, אבל עדיף להשאיר את העבודה למקצוענים שמבינים איך צבע, צורה ומבנה משולבים כדי ליצור משמעות.
  • חשוב על ליצור קמע אם אתם מנסים למשוך את תשומת הלב של ילדים קטנים, משפחות או חובבי ספורט. יתרון אחד גדול שיש לקמע הוא שהוא יכול לעודד אינטראקציה עם לקוח כך שהוא כלי מצוין לשווק במדיה חברתית וגם לאירועי שיווק בעולם האמיתי. מי לא רוצה לעשות סלפי עם הבובה של Pillsbury Doughboy?
  • זכרו, קמע הוא רק חלק אחד של לוגו מוצלח ושל מותג מוצלח, ואולי לא תוכלו להשתמש בו בכל החומר השיווקי שלכם. לדוגמא, איור מפורט מאוד אולי לא יודפס טוב על כרטיס ביקור. אז תשקיעו קצת שיקול בסוג הלוגו הבא.

לוגו משולב – Combination mark

לוגו משולב כולל שילוב של משלבת או מילה יחד עם סימן ציורי, סימן אבסטרקטי, או קמע. התמונה והטקסט יכולים להיות מונחים זה לצד זה, אחד על השני, או משולבים ביחד כדי ליצור תמונה. כמה לוגואי סימני שילוב ידועים כוללים את דוריטוס, בורגר קינג ולקוסט.

מכיוון ששם קשור לתמונה, סימן שילוב הוא בחירה רב תכליתית, גם הטקסט והאייקון או הקמע משתלבים ביחד כדי לחזק את המותג. עם לוגו שילוב, אנשים ידעו לקשר את השם עם הסימן הציורי או הקמע מההתחלה!
בעתיד אפשר להסתמך רק על סמל הלוגו, ולא תמיד תצטרכו לכלול את השם, כמו Adidas, שתראו את הציור שלהם ללא השם Adidas בהרבה מקומות אך הלוגו המלא כולל את השם שלהם. בנוסף, בגלל שהשילוב של סמל וטקסט יוצרים תמונה ייחודית ביחד, הלוגואים האלה בדרך כלל קלים יותר לרישום סימן מסחרי מאשר סימן ציורי לבדו.

דוגמאות ללוגו משולב:

לוגו של Burger King
לוגו משולב של Burger King
לוגו של Adidas
לוגו משולב של Adidas

לוגו סמל

לוגו סמל מכיל גופן בתוך סמל או אייקון. חשבו על תגים, חותמות וסמלי משפחה. הלוגואים האלה נוטים להיות בעלי מראה מסורתי שיכולים לגרום להשפעה רבה, לכן הם לעיתים קרובות הבחירה של הרבה בתי ספר, ארגונים או רשויות ממשלתיות. תעשיית הרכב גם מאוד אוהבים את הלוגו הזה. בעוד שיש להם מראה קלאסי, חברות מסוימות הצליחו לחדש ביעילות את מראה הסימן המסורתי עם עיצוב לוגו שמתאים למאה העשרים ואחת (חשבו על סימן בתולת הים המפורסם של סטארבקס, או הסמל המפורסם של הארלי דוידסון).

אבל בגלל הנטייה שלהם לפירוט גבוה יותר, והעובדה שהשם והסמל משולבים בנוקשות, הם יכולים להיות פחות רב תכליתיים מאשר סוגי הלוגואים המוזכרים לעיל. עיצוב סמל מורכב לא קל לשכפול. לדוגמה כרטיסי ביקור, סמל מורכב עלול להתכווץ כל כך קטן עד שאי אפשר לקרוא אותו. בנוסף, אם אתם מתכננים לרקום את סוג הלוגו הזה לכובעים וחולצות, אז תצטרכו באמת ליצור עיצוב פשוט יותר או שזה פשוט לא יהיה אפשרי. אז ככלל, שמרו על עיצוב לא מסובך ותלכו עם מראה חזק ונועז שיגרום למותג להיראות כמו מושלם.

דוגמאות ללוגו סמל:

לוגו של Starbucks
לוגו סמל של Starbucks
לוגו של Harley davidson
לוגו סמל של Harley davidson

מתי להשתמש בלוגואי סימן שילוב או בלוגואים סמליים:

  • סימן שילוב הוא בחירה נהדרת כמעט לכל עסק קיים. הוא רב תכליתי, בדרך כלל מאוד מיוחד, והבחירה הכי פופולרית של לוגו בין חברות בולטות.
  • המראה המסורתי של סמל אולי יכול להיות מעודף על מוסדות ציבוריים ובתי ספר אבל הוא יכול גם לשרת כל עסק פרטי טוב מאוד, במיוחד אלה בתעשיות האוכל והמשקאות: חשבו על תוית בירה וכוסות קפה (סטארבאקס אמרנו?). אבל זכרו להיות בטוחים כשזה מגיע לפרטים הקטנים. אתם עדיין רוצים עיצוב שתוכלו להדפיס טוב על כל חומרי המיתוג שלכם.

הנה לכם. מיון של כל סוגי הלוגואים שיש, מוזמנים להמשיך לקרוא בבלוג שלנו, למשל, את המאמר הנפלא על צבעים ללוגו.

כתוב/כתבי תגובה