fbpx

צבעי לוגו למותג שלך

זמן קריאה: 4 דקות

בחירת צבעים היא אחת הבחירות הכי משפיעות שאתה עושה בזמן שאתה מפתח את הקונספט של המותג שלך. בחירת הצבעים הנכונים תעזור להדגיש חוזקות העסקיות שלך ותעזור לך למשוך את הלקוחות הנכונים. וכמו שיכולת להבין את המשמעות מצד אחד, לשילוב הלא נכון יכול להיות השפעה הפוכה מצד שני.

כולם שמעו על פסיכולוגיית הצבעים, שמספרת לנו שהם משפיעים על הרגשות שלנו וההתנהגות שלנו. צהוב הוא עליז (בגלל שהשמש בוהקת וצהובה!), צבע ירוק הוא מרגיע (זה מרגיע לשכב על הדשא ולהסתכל למעלה ולראות עלים). אבל האם ה"חוקים" הללו באמת מתורגמים למשמעויות צבעי לוגו?

החוקרים לורן לאברק וג'ורג' מילן חקרו את זה והגיעו למסקנה שחלקם כן וחלק לא (אפשר לקרוא את המחקר המעולה כאן). אז כן, צהוב יהפוך את המותג שלך לצעיר ונגיש, אבל לוגו ירוק לא בטוח גורם ללקוחות שלך לחשוב שהמותג שלך רגוע. האם זה אומר שאם אתה רוצה לבחור צבעים ללוגו אתה תצטרך לקרוא וללמוד לימוד אקדמי ארוך?

התשובה היא לא, הפוסט הזה עושה את זה בשבילך.

מה המותג שלך מייצג?

אף אחד לא מכיר את העסק שלך – החוזקות שלו והמטרות – יותר טוב ממך. לפני שאתה בוחר את פלטת הצבעים ללוגו שלך, תחשוב על איזה מסר הכי היית רוצה שהעסק של יעביר. קודם כל, תסתכל על האישיות של המותג שלך. אילו סגולות אתה רוצה להדגיש? מהירות, חדשנות נועזת, יעילות, חמלה, אינטואיטיביות? ידיעה של הטון יכולה לעזור לך ללטש את בחירות הצבעים שלך. המחקר מראה לנו שאם נעשה שימוש בגוונים כחולים, לדוגמה, נדגיש יכולת, בעוד שאם נשתמש בגוונים אדומים נגרום להיראות נועזים ואנרגטים. חברה שמספקת טיפול ביתי למבוגרים כנראה לא תשתמש באותם צבעים כמו חברה שמייצרת חלקי חילוף לרכב.

מה הם צבעי הלוגו ומה המשמעות שלהם?

אדום

הסימן האוניברסלי להתרגשות, תשוקה וכעס. המותג שלך רועש, שובב, צעיר או מודרני? תחשוב אדום. יותר בוגר, קלאסי או רציני? אדום כנראה לא בשבילך.

כתום

צבע ממריץ ושובב. כדי לבלוט תבחר כתום. משתמשים בו פחות מאדום, אבל הוא עדיין מלא באנרגיה.

צהוב

נגיש וידידותי. צהוב מציג עידוד, והמותג שלך יפיץ אנרגיה צעירה וברת השגה. אף אחד שוכח את הצבע הצהוב.

ירוק

הרבגוני האולטימטבי, ירוק אינו מקושר עם רוב התכונות של אישיות המותג.  אבל יש לו אסוציאציות תרבותיות חזקות. אתה עוסק במימון? בגננות? תשקול ללכת על ירוק.

כחול

המלך הקלאסי של הצבעים, כחול מופיע ביותר מחצי הלוגואים. הוא מסמל אמינות ובגרות, וכחול אמיתי יבטיח את זה שייקחו את המותג שלך ברצינות.

סגול

המקום בו הקשת מתחילה להתפאר. השתמש בסגול כדי להיראות חדשני וחכם בו זמנית. ויש בו קומץ של נשיות.

ורוד

שום דבר לא מופיע כ"נשי" כמו ורוד. אבל הוא יותר רבגוני מזה. מפסטל ורוד אל מגנטה ניאון, השתמש בצבע הוורוד בשביל מראה צעיר, מפואר ומודרני.

חום

מה חום יכול לעשות בשבילך? לגרום למותג שלך להיראות מחוספס, גברי ורציני. רוב המותגים לא מפיקים מהצבע החום את התועלת הפוטנציאלית שלו מספיק, ככה שאם תשתמש, אתה מתבלט מעל המתחרים שלך.

שחור

שחור הוא השחור החדש. רוצה להיראות מבריק, מודרני ומפואר? זמן ללכת על שחור. מעדיף להיות חסכוני? תתרחק מהשחור האפל.

לבן

היעדר הצבע. לבן הוא צעיר ואקונומי, אבל יכול לעבוד טוב כמעט לכל מותג. כצבע ניטרלי, שקול לבן כמבטא משני.

אפור

לא בדיוק אפל, לא בדיוק מאיר. אפור הוא קרקעת הביניים של בגרות, קלאסיות ורצינות. לך על אפור כהה יותר כדי להוסיף מסתוריות. לך על בהיר יותר כדי להיראות יותר נגיש.

אתה לא צריך לבחור רק אחד!

זכור שאתה לא מוגבל רק לצבע אחד. אם אתה בוחר להדגיש את המגוון של המוצרים בעסק שלך (כמו eBay)  צבעים רבים הם דרך נפלאה להציג את המגוון הזה. בדומה לכך, בחירת שניים או שלושה צבעים ספציפיים יכול להדגיש שמה שאתה עושה הוא מיוחד. הלוגו האורגינאלי של Coors banquet מצמד חום מוזהב – שהוא לא רק הצבע של בירה אבל הוא שילוב של חום גברי וצהוב בר השגה – עם סימן מילולי כחול. הלוגו הזה מושלם לקונספט של המוצר. אל תפחד להתנסות לפני שאתה קובע את צבע הלוגו הסופי שלך. תראה מה עובד ומה לא.

הלוגו של Coors Banquet
הלוגו של Coors Banquet

"זה ההרגשה, המצב רוח, והתמונה שהמותג שלך מייצר. זה משחק תפקיד מרכזי בשכנוע, אז צבעים נכנסים למשחק כשהם יכולים להיות מנוצלים בשביל להתאים את האישיות הרצויה למותג שלך" אומר .

מתיו רודה. במאמר האחרון על פסיכולוגיית הצבעים

תרגם את שפת הצבע

אם טווח המותג שלך הוא בינלאומי, כמו הרבה מותגים כיום, אתה צריך להיות מודע אילו משמעויות סמליות צבעי הלוגו שלך מייצרים כאשר רואים אותם בתרבויות אחרות. דוגמא נפוצה היא הדרך בה לבן נתפס בתרבויות מערביות, סמל לטוהר. מצד שני לבן נתפס בתרבויות מזרחיות כסמל למוות. קצת ראייה לטווח רחוק ורגש כלפי תרבויות שונות יכול לעזור לבחירת צבעים אפקטיבית.

תתבלט מהתחרות

המפתח ללוגו אפקטיבי הוא היכרות המותג. אז אם אתה רוצה להתבלט, כדאי שתבחר צבעים ששונים באופן דרמטי מהצבעים של המתחרים הגדולים שלך. חברת הרכב פורד, לדוגמא, הציגו את האליפסה הכחולה המפורסמת שלהם לפני כמעט מאה שנה, והיא עדיין נשארה, היא מזוהה חזק עם המותג של פורד כמו גם הוכחה לאמינות החברה. לעומת זאת, לנד-רובר, בעוד שגם הם משתמשים בצורה האליפסה בלוגו שלהם, הם משתמשים בירוק יער כדי להדגיש את ההרגשה ההרפתקנית בשטח.

לוגו של Ford
לוגו של Ford
לוגו של Land Rover
לוגו של Land Rover

אחרי שהבנת איך הצבעים משפיעים על הלוגו שלך, על המותג שלך, זה הזמן לקרוא על עיצוב הלוגו המושלם

כתוב/כתבי תגובה