fbpx

כיצד תבנו את האתר המושלם

זמן קריאה: 5 דקות

לרובנו, בניית אתר זו אחת ההחלטות החשובות שאנחנו לוקחים עבור העסק, המותג או המוצר שלנו.
זה עדיין מדהים אותי איך אנשים קופצים ישר לעבודה עם מעט ידע, אם בכלל, של הדרישות לבניית אתר.

אני לא מדבר על עיצוב, למרות שזה חשוב. אני מדבר על המטרות, המשימה והבנת העקרונות שנכנסות ביצירת משהו לא בנוגע לעצמך, אלא בנוגע למשתמש, בגלל שבסופו של דבר המשתמש הוא הדבר הכי חשוב.

בואו נתבונן על מספר מרכיבים ודברים מחייבים ליצירה של האתר המושלם הזה, נתחיל עם העמוד החשוב ביותר באתר כולו:

דף הבית

בעוד שזה תמיד טוב להתחיל בנקודת ההתחלה כאשר אנחנו מדברים על אתרי אינטרנט, זוהי לא הסיבה שבגללה אני מתחיל עם הטיפים האלה לגבי הדף בית. הסיבה שלי היא פשוטה – אם אתה עושה את העמוד הזה לא נכון, עדיף שתשכח את כל האתר שלך.

עמוד הבית הוא העמוד החשוב ביותר באתר שלך והוא חייב להעביר את המספר במבט אחד, ורק אחד. בעוד שהניווט שלך ישלח מבקרים לאזורים אחרים באתר שלך וסביר להניח שתרצה שהאתר שלך יפיק מספר דברים שונים בשבילך, דף הבית שלך צריך לעשות דבר אחד בלבד: להעביר את המסר שלך.

אנשים הגיעו אל האתר שלך מסיבה מסוימת, נכון? נניח שאתה סופר מוטיבציוני. אתה כותב ספרים, נותן הרצאות, ובעל ידיעון והכל בנוגע למוטיבציה. בכל זאת, כאשר מישהו מגיע לאתר שלך כל מה שהם רואים זה אותך. מי שאתה ומה אתה עושה.

בעוד שזה חשוב, זה לא המסר שלך. אחד השיעורים הגדולים ביותר בעיצוב אתרים הוא שאתה יוצר אתר לצרכן, לא לך. תזכור שבעוד שזה עלול להישמע קשוח, כדאי שתפעל על פי הכלל: לאף אחד לא אכפת ממך מלבד אמך.

אם דף הבית שלך עמוס בדברים אחרים חוץ מהמסר שלך, מבקרים לא יישארו באתר שלך. זו הבטחה שאני יכול לערוב לה ב100%.

מה אתה רוצה שהאתר יעשה ולמה

אני תמיד מופתע שמעצבים לא שואלים את השאלה הזאת. או אולי הם כן אבל השאלה נשאלת בצורה שגויה. כאשר מעצבים שואלים, “מה אתה רוצה שהאתר שלך יעשה?” רוב האנשים יגידו "למכור משהו".

אבל הבעיה היא שלפני שאתה מגיע למכירה, האתר חייב קודם כל לעשות משהו אחר, פעולה מקדימה מסוימת. כשאני בניתי את האתר הראשון שלי, זו שבנתה את האתר שאלה אותי את אותה השאלה. לאחר מכן, לצערי הרב, היא ביקשה ממני לחשוב עוד ועוד.

״לא״ היא אומרת, ״לפני שאתה מגיע לשלב המכירה זה קודם כל חייב לעשות משהו אחר״.

זה הגיוני אחרי הכל, אנחנו לא הולכים לקנות ממישהו שאנחנו לא סומכים עליו, נכון?

אם כך, רציתי שאתר האינטרנט ידבר באמינות, וזה ישתקף בכל עמוד באתר.

לך כנראה יהיו מטרות אחרות באתר, אולי זה לחנך, לבדר, אולי אתה רק רוצה לאסוף מידע או להביא למבקר חוויה כיפית און ליין.

מה שהסיבה לא תהיה, תזכור שאף אחד לא מתחיל עם התוצאה הסופית בראש. תמיד יש משהו מקדים. זה מה שהאתר שלך צריך לעשות וברגע שאתה קובע את זה, ודא כי כל עמוד באתר שלך משקיף את מה שאתה רוצה שהאתר יעשה.

מי השוק שלך

זוהי תמיד שאלה טעונה ולעיתים קרובות היא גם טריקית.

אם אתה לא יודע את התשובה עליה בוודאות, אני לא ממליץ להתחיל לבנות את האתר שלך. ממש כמו הפסקה הקודמת, זה יותר מרק לדעת את הבסיס: נקבה בגילאים 30-37. על מנת ליצור אתר שבאמת ימכור ויעשה מה שאתה צריך שיעשה, אתה חייב לדעת יותר.

לפני שנים יצרתי משהו שנקרא ״פרופיל מרצה״, זה היה מכוון למרצים לעזור להם למצוא את קהל היעד להרצאות שלהם. הטופס שואל שאלות כמו: איפה התלמיד שלך חי? לאיזה קבוצה יכול להיות שהתלמידים שייכים? איזה קורסים אחרים הם עושים? מה הם עושים בזמנם החופשי? באילו אתרים הם גולשים? מהו הגיל שלהם? נשואים? האם הם צופים בטלוויזיה? מקשיבים לרדיו? קוראים מגזינים. עיתונים? ואם זה "כן" לאחד מאלה, איזה באיזו תכיפות?

השאלות האלה ממש יעזרו לך להגיע עמוק יותר לתוך האתר שלך, ליצור חוויה המתמקדת בצורה חדה על המשתמש שלך. בלי הנתונים האלה, אתה יוצר אתר אינטרנט ריקני ואני יכול כמעט להבטיח לך שאם אינך מסנן על פי הנתונים כעת, תעשה זאת בסוף כאשר תראה שהאתר שלך לא מפיק את התוצאות הרצויות.

תחשוב שלטי חוצות

אתרי אינטרנט הם כמו שלטי חוצות, הם חייבים להעביר מסר בודד במהירות רבה.

זה הופך נכון יותר מיום. כאשר אתה רואה שלטי חוצות (אלו שעשויים נכון) הם מעבירים מסר במהירות דרך מילים ותמונות ואתה יודע בדיוק מה הם מציעים.

חשוב על האתר שלך כשלט חוצות, עם אנשים שעוברים על יד זה במהירויות גבוהות כי זו החוויה בגלישה באתרי אינטרנט. יש לך פחות משנייה להשיג את הצומת לב של הגולש! תהיה ברור, חד ותמציתי. תחשוב כמו שלטי חוצות.

דברים ששום אתר לא צריך להיות בלעדיהם

בעוד שכל אתר הוא שונה, יש יסודות שאני מרגיש שחשוב שיהיו בכל אתר אינטרנט. שים לב לפרטים הבאים:

  1. קריאה חזקה לפעולה
    נרחיב על כך בהמשך הפוסט, אבל בינתיים דעו שתצטרכו קריאה לפעולה. אתה חייב לומר למבקרים שלך מה אתה רוצה שהם יעשו ,אחרת הם יעזבו בלי לפעול וזה לא ישרת אותך כמו שצריך.
  2. דרכי יצירת קשר
    אני תמיד נדהם באיזו תדירות אני צריך לחפור בשביל המידע באתרים ברשת. תקל על גולשים ליצור עמך קשר, תציג מספר טלפון, טופס יצירת קשר, אימייל ישיר או שילוב של שלושתם.
  3. קנייה מאובטחת
    בעידן של גניבת זהויות והונאות און ליין, אני לא יכול להדגיש מספיק כמה אתה חייב שיהיה לך עגלת קניות מאובטחת.
    איך אתה משיג את זה? תגיד למפתח האתר שלך שאתה רוצה את זה, למרות שהיום שזה מובן מאליו.
  4. ניווט קל
    זהו אזור נוסף בו אני רואה אנשים מסתבכים. הניווט שלהם מסובך עם יותר מדי אפשרויות ויותר מדי ברירות. אם לא קראת את the paradox of choice מאת בארי שוורץ, אני ממליץ מאוד שתקרא. אם הספר הזה לא מפחיד אותך לשמור על פשטות, שום דבר לא יצליח.
  5. התמקדות
    בסיכון שאני אעצבן אותך, קורא שלי, זה שווה להזכיר שוב את הפואנטה של ההתמקדות. זכור שזה לא קשור אליך, זה קשור למשתמש שלך, ללקוח שלך, למבקר באתר שלך, כולם לקוחות פוטנציאלים.
  6. מכתבי המלצה
    אנשים אוהבים מה שאנשים אחרים אוהבים.
    כדאי שתוסיף המלצות, ביקורות, וחסויות לאתר האינטרנט שלך. אם יש לך הרבה מהם תעשה עמוד רק למכתבי המלצה. למרות ההמלצה לעמוד נפרד אני תמיד ממליץ להוסיף לפחות אחד גם לדף הבית שלך.
  7. הרשמה
    רוב המבקרים לא יחליטו לקנות בפעם הראשונה שהם נוחתים באתר שלך. למעשה, המספר קטן להחריד.
    לגרום לאנשים להירשם לבלוג שלך, לידיעון, או לתפוצה שלך לזה הדרך להישאר על המכ"ם שלהם ולהחזיר אותם לאתר שלך פעם אחרי פעם.
    על ידי זה אתה תספק את המכירה. אחרת, אנשים שביקרו באתר שלך כנראה לא יחזרו. למרות שהם עשויים לשים אותך במועדפים, אם אתה לא מביא להם סיבה משכנעת לחזור, הם לא יחזרו.
  8. שיתוף קל
    ישנם הרבה מאמרים על מאפייני שיתוף באתרי אינטרנט ובלוגים אז אני לא ארחיב על זה. די לומר שאתה רוצה להיות בטוח שהאתר שלך ניתן לשיתוף בכל אתרי המדיה החברתית הרלוונטיים.
  9. בלוג
    בתקופה שבה האלגוריתם של גוגל משתנה בצורה יום יומית, בלוג זה כבר לא רשות, אם אתה מנסה להשיג קצת נראות במנועי חיפוש עבור האתר שלך, בלוג זה חובה. תעדכן את הבלוג לפחות פעמיים בשבוע

כריכות ספרים רעות

אני עובד בפרסום וכמו שכל אחד אחר בתעשייה יודע, אתה יכול לקבור ספר טוב בכריכה גרועה. אותו דבר יכול להיאמר על אתר האינטרנט שלך. אני תמיד נדהם כיצד אנשים קוברים מסר נפלא בעיצוב נורא. צרכנים לא ישקיעו זמן בלפענח ניווט גרוע או העתק גרוע של אתר, שלא לדבר על עיצוב עלוב, הם פשוט יעזבו וכנראה העצירה הבאה שלהם תהיה אצל המתחרה שלך.

אתה מקבל את מה שאתה משלם עבורו

אני אוהב חינם, אני מתכוון, לא כולנו? אבל לחינם יש מחיר, במיוחד כשזה מגיע לעיצוב אתרים. אתרים בחינם הם מוגבלים, לא יתנו לך מענה ראוי למסחר אלקטרוני והרוב ישיגו לך אפס דירוג במנועי החיפוש. תשכח מחינם – בטווח הארוך זה יכול לעלות לך במניעת רווחים והזדמנויות עסקיות.

דע את המסר שלך

כולנו מעבירים מסר כלשהוא לאנשים כשהם נוחתים באתרים שלנו. הדבר שאותו אתה צריך לשאול את עצמך הוא מה אתה מבטיח? מה המסר? מה שזה לא יהיה, המסר הזה צריך להשתקף בכל עמוד.
בין אם האתר שלך הוא על חיסכון בכסף או להצחיק אנשים, ודא שהמסר שלך עקבי בכל עמוד.

מה הצעד הבא? אם האתר שלך הוא אתר מכירות, אתה כנראה תצטרך לקרוא את הפוסט הנהדר שלנו על הפיכת אתר האינטרנט שלך למכונת מכירות

כתוב/כתבי תגובה