fbpx

בחירת דומיין לאתר

זמן קריאה: < 1 דקה

בחירת דומיין זהו השלב הראשון ואולי גם החשוב בשלבי ההתחלה של אתר אינטרנט, זהו בעצם המותג וככל שהאתר צובר ותק, קישורים ואזכורים קשה יותר ״להיפטר״ מהמותג לטובת שם חדש, כי צריך להתחיל את כל מה שהאתר צבר מהתחלה.

לכן כדאי מאוד להשקיע מחשבה ולבחור את שם המתחם המתאים, וגם כאשר חושבים שמצאנו את הדומיין המתאים לחכות יום או יומיים כדי לוודא שאנחנו עדיין באותה הרגשה, שזה אכן זה.

כמובן חוכמת ההמונים יכולה בהחלט לפעול לטובתנו, וכדאי באמת להתייעץ עם כמה שיותר מוחות, המלצה שלי היא שלאחר ששואלים על דומיין בודד מה חושבים עליו, לתת עוד כמה שמות שחשבתם עליהם כדי לשמוע פידבק עליהם, גם אם אתם לא רוצים אותם.

וזאת מכיוון שאם תתנו לאנשים כיוונים הם אפילו יכולים לחשוב על משהו שאתם לא חשבתם.

בהצלחה בבחירת הדומיין!

קורס וורדפרס למתחילים

זמן קריאה: 3 דקות

לאנשים שרוצים להיכנס לתחום בניית האתרים והשיווק הדיגיטלי, נקודת פתיחה טובה היא קורס וורדפרס למתחילים. וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן שקל ללמוד. יש לה הרבה מאוד יישומים פרקטיים והיא נמצאת בשימוש נרחב בתעשיית השיווק הדיגיטלי.

למעשה, אתרים רבים מאוד נבנים בארץ באמצעות וורדפרס. הסיבה העיקרית לכך היא שבניית אתרים באמצעות וורדפרס אינה דורשת ידע מעמיק בשפות תכנות.

ישנן דרכים רבות לבנות אתר אינטרנט. אתרים מודרניים בנויים מהממשק שאותו רואה הגולש באתר ובנוסף, מצד אחורי שאינו נראה לעין של הגולש. הצד האחורי הזה מנהל את האתר מאחורי הקלעים. הצד הזה מורכב מקבצי האתר וממסד הנתונים בו נשמרים בעצם כל התכנים שלו.  כאשר בונים אתר וורדפרס, לצד האחורי של האתר יש ממשק ניהול נוח מאוד, שבאמצעותו ניתן לבנות אתרים מעוצבים, יפים ומודרניים.

לקריאה של הפוסטקורס וורדפרס למתחילים

בניית אתרי מסחר

זמן קריאה: 2 דקות

יכול להיות שאתם עומדים לפתוח חנות פיזית ויכול להיות שיש לכם כבר אחת כזו, חנות שמוכרת מוצרים מתחום כזה או אחר, זולים או יקרים ולשימושים שונים. היום בעידן האינטרנט, אתם חייבים "סניף" וירטואלי, או שאתם יכולים למכור את המוצרים שלכם רק ברשת ולהתפרנס מצוין.

למה אתם חייבים חנות וירטואלית? כי כולם היום מחפשים את מבוקשם באינטרנט. עולם המסחר האלקטרוני עבר שינויים מדהימים והיום עם הבטחון שיש בקנייה, כולם קונים ברשת. אם לא תהיה לכם חנות וירטואלית, תשלחו המון לקוחות פוטנציאליים שלכם היישר לזרועות המתחרים שלכם, מה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם.

לקריאה של הפוסטבניית אתרי מסחר

כתיבת תוכן לאתרים

זמן קריאה: 2 דקות

ברשת יש אין ספור אתרי אינטרנט. בישראל יש אלפים רבים ובעולם מיליונים, אבל מרבית האתרים הם אתרים דוממים, אתרים לא מעודכנים ופועל יוצר מכך הוא שהם גם עם תנועה מועטה אם בכלל. הסיבה העיקרית לכך היא שהתוכן בהם לא מעודכן, או שהוא מעודכן בתדירות נמוכה ביותר, אחת לכמה חודשים ואף פחות מזה.

גוגל מצידו רואה אתר לא מעודכן, אתר שלא זז לשום מקום שאין בו מאמרים חדשים ותנועה בהתאם, והוא מתייג אותו כאתר לא רלוונטי ולא יעיל עבור הגולשים. פועל יוצא מכך הוא שהוא לא מציג אותו במנוע החיפוש בתוצאות הראשונות ואף בעמודים הראשונים בביטויים רלוונטיים, וכך הוא נקבר עוד יותר עמוק במרחבי הרשת האין סופיים.

מה צריך לעשות כדי שזה לא יקרה? צריך שירותי כתיבת תוכן לאתרים. הם צריכים להיות מקצועיים, איכותיים וברמה גבוהה, שהמטרה שלהם היא להרים את האתר ולהפוך אותו לרלוונטי הן בעיני הגולשים והן בעיני גוגל.

לקריאה של הפוסטכתיבת תוכן לאתרים

מערכת ניהול תוכן

זמן קריאה: 2 דקות

אתר אינטרנט הוא הכלי השיווקי המרכזי של כל עסק. הוא יכול להיות מכירתי או תדמיתי, והבנייה שלו צריכה להיות בצורה מושכלת וכזו שתתמוך במטרות שלו לאחר סיום בנייתו. בניית אתר אינטרנט היא עבודה למקצוענים, ואם אתם מחפשים חברה שתבנה לכם את האתר, אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר.

אבל מעבר לבנייה, יש את ניהול האתר בשוטף. אתר אינטרנט שאינו מעודכן הוא אתר שלא תגיע אליו תנועה, וצריך לנהל את התוכן שבו בצורה נכונה. יש סוגים שונים של מערכות ניהול תוכן, מהן כאלו שעובדות בקוד פתוח וכאלו שבקוד סגור, והנה קצת מידע על למה צריך בכלל מערכת ניהול תוכן ומה הדברים החשובים.

לקריאה של הפוסטמערכת ניהול תוכן

בניית אתרי תדמית

זמן קריאה: 2 דקות

בשעה טובה פתחתם עסק והציפיות שלכם ממנו בשמים. השקעתם לא מעט אנרגיות ומשאבים כלכליים, עבדתם יום ולילה כדי שהוא יהיה בדיוק כמו שרציתם וגם חלמתם, ועכשיו הוא עובד ומתחיל להכניס לקוחות וכסף.

יכול להיות שהוא כבר קיים כבר כמה שנים והוא מצליח ומשגשג או מדשדש לו לאיטו, אבל דבר אחד בטוח – אתם צריכים להשקיע בשיווק שלו, צריכים לפרסם אותו עוד ועוד והיום בעידן הדיגיטלי זה לא יכול להיות בלי אתר אינטרנט. למה? פשוט כי היום "אם אתה לא שם – אתה לא קיים". עסק לא יכול ללא ייצוג אינטרנטי ובניית אתר תדמית היא הא' ב' של העסק. הנה כמה יתרונות שאתם חייבים להכיר.

לקריאה של הפוסטבניית אתרי תדמית

שיווק אתרים

זמן קריאה: 2 דקות

יש לכם אתר אינטרנט והוא נראה מדהים. השקעתם בו לא מעט אנרגיה וכסף, הגעתם לפגישות עם החברה שבנתה לכם את האתר, עשיתם יחד איתם אפיון, האתר התקדם צעד אחר צעד, עד שבסופו של דבר הוא עומד, מוכן ויפה, מרשים ומעוצב. ואתם מחכים שהחל מרגע זה שטף של לקוחות יגיע אליכם.

אבל אתר אינטרנט חייב להיות משווק. הוא חייב להיות מקודם במנועי החיפוש ובראשם גוגל כמו גם מפורסם ברשתות החברתיות וברחבי הרשת בכלל.  אתר אינטרנט לא יכול לעמוד בשממה בלי פעילות שיווקית סביבו, מכיוון שהוא כמו רבים אחרים לא ייראה בכלל. אז מה צריך לעשות? קודם כל לפנות לחברה מומחית בקידום אתרים, חברה שהמושג "שיווק אתרים" הוא היום יום שלה.

לקריאה של הפוסטשיווק אתרים

תחזוקת אתרים

זמן קריאה: 2 דקות

היום, אין עסק שיכול להיות בלי אתר אינטרנט. אם נהיה מדויקים, הוא יכול כמובן להתקיים וכן, יש עוד כמה כאלו, אבל הוא מפסיד את השיווק היעיל ביותר. אתר אינטרנט יכול להיות אתר אינטרנט תדמיתי ויכול להיות אתר מסחר (חנות וירטואלית) מכיוון שרשת האינטרנט היא המקום בו כולם מחפשים את מבוקשם, אי אפשר בלי ייצוג הולם בה.

אתר אינטרנט לעסק הוא המקום בו אנשים מקבלים את המידע שלהם עליו, יכולים ליצור קשר, יכולים לבצע פעולות שונות, יכולים לפעמים לרכוש שירותים או מוצרים, ובכלל, הוא אמצעי התקשורת הטוב ביותר עם קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. אבל אתר אינטרנט יפה ומרשים ככל שיהיה, צריך גם תחזוקה שוטפת, ומי שיש לו אתר אינטרנט צריך שירותי תחזוקת אתרים ברמה הגבוהה ביותר.

לקריאה של הפוסטתחזוקת אתרים

לוגו לעורך דין

זמן קריאה: 2 דקות

עיצוב לוגו לעורך דין

במקצוע עריכת הדין, מיתוג יעיל וחכם של המשרד הוא כלי שחשיבותו השיווקית היא לאין ערוך. הלוגו הוא למעשה הפנים של כל ערכיך ופעילותך המשפטית שילוו כל מסמך ותוכן שיווקי שלך בכל מקום אליו יישלח. במובן הזה, הלוגו הזה לא רק נושא את השם שלך, אלא את מדד איכות העבודה והתוכן הפנימי שלך. לכן, משימת עיצוב לוגו לעורך דין היא מורכבת מאוד ודורשת חשיבה מעמיקה שיורדת לפרטים הקטנים ביותר על מנת שתגלם את ערכיך, תדמיתך, מידותיך והעושר המקצועי שלך בצורה המדויקת ביותר. צוות המעצבים שלנו ב-Craftweb רואה עיצוב לוגו לעורך דין כמשימה שמתחילה כולה בפיתוח קונספט מקיף שבסופו של דבר יהווה את היסוד ללוגו שלך. אנו נלווה אותך לאורך כל התהליך בחשיבה משותפת עד שנמצא את הביטוי הוויזואלי שיגלם את מהות המשרד שלך באופן המדויק ביותר.

לקריאה של הפוסטלוגו לעורך דין

7 סוגים של לוגו

7 סוגים של סמליל

זמן קריאה: 8 דקות

7 סוגים של סַמְלִיל (לוגו) – וכיצד להשתמש בהם

לוגו הוא תמונה
שמסמלת את העסק שלכם. אבל האם ידעת שישנם 7 סוגים שונים של לוגו?

אמנם לוגו הוא שילוב של טיפוגרפיה ותמונות, כל סוג מביא למותג שלך הרגשה אחרת. ומאחר שהלוגו שלכם הוא הדבר הראשון שלקוחות חדשים יראו, אתם רוצים לדעת שהוא מעוצב כמו שצריך. רוצים לבחור את סוג הלוגו הטוב ביותר לעסק שלכם? במאמר נסקור את 7 הלוגואים שאתם צריכים לדעת עליהם.

תוכן עניינים

לוגו מִשְׁלֶבֶת (מונוגרמה) - Lettermark

לוגואים מונוגרמים הם לוגואים המכילות אותיות, בדרך כלל של ראשי תיבות של המותג. כמו IBM, CNN, HP ו HBO. שמים לב לתבנית, כן? אלה הם ראשי התיבות של כמה עסקים מפורסמים עם שמות יחסית ארוכים. עם שתיים או שלוש מילים, כל אחת מהן עברה לשימוש בראשי התיבות שלה למטרת מיתוג. זה הגיוני מאוד להשתמש במשהו קצר יותר אן השם ממש ארוך, להשתמש בלוגו מונוגרמה כדי לייצג את הארגון שלהם. (בעברית נשתמש במילה משלבת – ובאנגלית לפעמים נקרא גם לוגו Lettermark)

לוגו משלבת הוא לוגו המבוסס על טכניקה של סידור ועיצוב טקסט המורכב ממספר אותיות (טיפוגרפיה), בדרך כלל ראשי תיבות של חברה. הרעיון המרכזי של המשלבת הוא פשטות. על ידי ניצול של כמה אותיות לוגו משלבת יעיל מאוד במשימה של מיתוג חברה שיש לה שם ארוך.
לדוגמא, מה קל יותר לזכור: את המילה NASA או את השם National Aeronautics and Space Administration?

בגלל שהמיקוד הוא על ראשי תיבות, חשוב מאוד לבדוק שהגופן שאתם בוחרים (או יוצרים) לא רק מתאים לנושא של מה החברה שלכם עושה, אבל גם קריא כאשר מדפיסים אותו על כרטיסי ביקור.
בנוסף, אם אתם עדיין לא עסק מפורסם, אתם יכולים להוסיף את השם המלא של העסק שלכם מתחת ללוגו כדי שאנשים יוכלו להתחיל ללמוד את המותג.

דוגמאות ללוגו משלבת – מונוגרמה:

לוגו של HP

 

לוגו מונוגרמה – HP

לוגו של h&m

 

לוגו מונוגרמה – H&M

לוגו סימן מילולי – Logotype או Wordmark

בדומה ללוגו משלבת, סימן מילולי הוא לוגו שיש בו רק אותיות, אך שונה מלוגו משלבת בכך שהוא מכיל את שם העסק או המותג במלואו. לדוגמה, חישבו על ויזה או על קוקה קולה. לוגו סימן מילולי עובד מצוין כאשר לחברה יש שם תמציתי וייחודי וגם לא ארוך. הלוגו של Google הוא דוגמה מצוינת, השם עצמו קליט וכאשר משלבים אותו עם טיפוגרפיה טובה, הלוגו עוזר למותג להיות בלתי נשכח.

בנוסף, כמו בלוגו משלבת, טיפוגרפיה היא החלטה חשובה. מאחר והמותג במוקד, אתה תרצה לבחור פונט – או ליצור פונט – שתופס את הקונספט של המותג שלך. לדוגמא, תוויות אופנה נוהגות להשתמש בפונטים נקיים ואלגנטיים שמרגישים יוקרתיים, בעוד שמסודות משפטיים או ממשלתיים כמעט תמיד נשארים עם הטקסט המסורתי, "הכבד יותר", שמרגיש מאובטח.

דוגמאות ללוגו עם סימן מילולי:

 

לוגו סימן מילולי של Visa

לוגו של CocaCola

 

לוגו סימן מילולי של Coca Cola

מתי להשתמש בלוגו-משלבת ומתי בלוגו-סימן מילולי

  • שקלו להשתמש בלוגו מונוגרמה אם לעסק שלך יש שם ארוך. ריכוז שם העסק לראשי תיבות יעזור לפשט ולמתג את העיצוב. גם ללקוחות יהיה קל יותר לזכור את מותג העסק והלוגו שלכם – אם השם קצר.
  • סימן מילולי הוא בחירה טובה אם אתה עסק חדש, אתה צריך להוציא את השם של המותג לקהל הרחב, רק לשים לב שהשם קצר מספיק כדי שזה יבוא לידי ביטוי בצורה נכונה בעיצוב. כל דבר ארוך מידי יכול להיראות לא מספיק טוב.
  • לוגו עם סימן מילולי הוא רעיון טוב אם יש לך שם עסק ייחודי שלא יצא מהראש של הלקוחות. שם של מותג בגופן שמעוצב נכון יהפוך את אותו שלכם לאחד כזה שנשאר בראש.
  • גם לוגו משלבת וגם לוגו סימן מילולי קלים לשכפול על פני חומר שיווקי ומיתוג, לכן זה הופך אותם לאפשרויות טובות מאוד לעסק חדש שעדיין בשלבי פיתוח.
  • יש לזכור שהמטרה היא להיות ייחודי כשהולכים על משלבת או סימן מילולי (בעצם בכל לוגו בכלל). שם העסק בפונט לבדו כנראה לא יהיה ייחודי מספיק כדי להעביר את הדקויות, הרמזים העדינים והמסר בין השורות של העסק שלכם. אז יש לוודא שבניית הלוגו תתבצע על ידי איש מקצוע שיש לו עין לפרטים.

לוגו תמונה (סימן ציורי) – Pictorial mark

לוגו תמונה (לפעמים נקרא סימן מותג, סימן ציורי, סמל לוגו או אייקון) – הוא לוגו המבוסס על גרפיקה.
הוא כנראה התמונה שקופצת לכם בראש כשאתם שומעים את המילה "לוגו": התפוח של Apple, הציפור של Twitter, לוח המטרה של Target. כל אחד מלוגואי החברות הללו משתמש בסימן ציורי סמלי, וכל מותג כזה כל כך מושרש שישר מזהים על פי הציור בלבד. מותג אמיתי הוא רק תמונה. בגלל זה, הוא יכול להיות לוגו טריקי לשימוש לחברות מתחילות, כי לחברות מתחילות אין היכר חזק מספיק.

הדבר הגדול ביותר שצריך לשקול בעת ההחלטה אם ללכת על סימן ציורי הוא איזו תמונה לבחור. זה משהו שיוצמד לחברה שלך לכל תקופת הקיום שלה. אתה צריך לחשוב על ההשלכות הרחבות יותר של התמונה שאתה בוחר:
אתה רוצים לשחק על השם שלך? כמו ג'ון דיר בלוגו של דיר
אתה מחפש ליצור משמעות עמוקה יותר?
כמו רוח הרפאים של סנאפצ'ט שמספרת לנו מהו המוצר
אתה רוצים לעורר רגש?
כמו שה World Wildlife Foundation עושים עם דמות מסוגננת של הפנדה – זן חמוד בסכנת הכחדה?

דוגמאות ללוגו עם סימן ציור:

לוגו של Apple

 

לוגו סימן ציור של Apple

לוגו של Twitter

 

לוגו סימן ציור של Twitter

לוגו מופשט – Abstract logo

לוגו אבסטרקטי הוא סוג מסוים של לוגו תמונה (סימן ציורי). במקום היותו תמונה שקל לזכור אותה – כמו תפוח או ציפור – הוא צורה גיאומטרית מופשטת שמייצגת את העסק שלך. כמה דוגמאות מפורסמות כוללות את הצורה שנראית כמו קרני שמש של BP, העיגול המחולק של פפסי והפרח שעשוי מרצועות של אדידס. כמו כל סמלי לוגו, סימנים אבסטרקטים עובדים טוב מאוד בגלל שהם מרכזים את המותג לתוך תמונה. למרות זאת, במקום להיות מוגבל למשהו מוכר, לוגואים אבסטרקטים מאפשרים ליצור משהו באמת מיוחד לייצג את המותג ביצירתיות.

התועלת של סימן אבסטרקטי הוא שאתה יכול להעביר את מה שהעסק שלך עושה באופן סמלי, מבלי להסתמך על ההשפעה התרבותית של דימוי מסוים. דרך צבע וצורה, אפשר לתאר משמעות ולפתח רגש סביב המותג, כמו Nike, איך הסווש של החברה מביע תנועה וחופשיות.

דוגמאות ללוגו מופשט:

לוגו של Nike

 

לוגו מופשט של Nike

לוגו של Pepsi

 

לוגו מופשט של Pepsi

לוגו קמע

לוגו קמע הם לוגו המערב איור. בדרך כלל צבעוני ולפעמים קריקטורה, זה תמיד מהנה. לוגו קמע הוא צורה מצוינת ליצור מותג מדבר משלכם.

לוגו קמע הוא פשוט דמות מאויירת המייצג את החברה שלך. קמעות מפורסמים כוללים את האיש של קול אייד, הקולונל של קיי אף סי ומר אגוז של PLANTER. קמעות נהדרים לחברות שרוצות ליצור אווירה בריאה ע"י פנייה למשפחות וילדים. חשבו על כל הקמעות האלה באירועי ספורט והדינמיקה הנהדרת שהם יוצרים ע"י כך שהם מעורבים עם הקהל!

דוגמאות ללוגו קמע:

הלוגו של Kool aid

 

לוגו קמע של Kool aid

הלוגו של KFC

 

לוגו קמע של KFC

מתי להשתמש בלוגו תמונה, מתי בלוגו מופשט ומתי בלוגו קמע

  • סימן ציורי לבדו יכול להיות מבלבל. הוא אפקטיבי מאוד אם כבר ביססת מותג, אבל יכול לא לשרת את המטרה אם המותג פחות מוכר, אבל אין כלל אצבע לגביו. אתה יכול להשתמש בו כדי להעביר מה העסק שלך עושה. להעביר משהו בצורה גרפית אם השם ארוך מדי.
    אפשר גם להשתמש בלוגו ציורי כדי להעביר רעיון או רגש.
  • סימנים ציורים או אבסטרקטים עובדים טוב גם למותג עולמי אם, לדוגמא, שם העסק קשה לתרגום.
  • סימן ציורי עם זאת אולי לא יהיה הרעיון הכי טוב אם אתה צופה שינויים במודל של העסק שלך בעתיד.
    אתה יכול להתחיל בכך שאתה מוכר פיצה ולהשתמש בפיצה בלוגו שלך אבל מה יקרה אם אתה מתחיל למכור סנדביצ'ים או המבורגרים, או אפילו לייצר?
  • סימנים אבסטרקטים מאפשרים לכם ליצור תמונה ייחודית לגמרי לעסק שלכם, אבל עדיף להשאיר את העבודה למקצוענים שמבינים איך צבע, צורה ומבנה משולבים כדי ליצור משמעות.
  • חשוב על ליצור קמע אם אתם מנסים למשוך את תשומת הלב של ילדים קטנים, משפחות או חובבי ספורט. יתרון אחד גדול שיש לקמע הוא שהוא יכול לעודד אינטראקציה עם לקוח כך שהוא כלי מצוין לשווק במדיה חברתית וגם לאירועי שיווק בעולם האמיתי. מי לא רוצה לעשות סלפי עם הבובה של Pillsbury Doughboy?
  • זכרו, קמע הוא רק חלק אחד של לוגו מוצלח ושל מותג מוצלח, ואולי לא תוכלו להשתמש בו בכל החומר השיווקי שלכם. לדוגמא, איור מפורט מאוד אולי לא יודפס טוב על כרטיס ביקור. אז תשקיעו קצת שיקול בסוג הלוגו הבא.

לוגו משולב – Combination mark

לוגו משולב כולל שילוב של משלבת או מילה יחד עם סימן ציורי, סימן אבסטרקטי, או קמע. התמונה והטקסט יכולים להיות מונחים זה לצד זה, אחד על השני, או משולבים ביחד כדי ליצור תמונה. כמה לוגואי סימני שילוב ידועים כוללים את דוריטוס, בורגר קינג ולקוסט.

מכיוון ששם קשור לתמונה, סימן שילוב הוא בחירה רב תכליתית, גם הטקסט והאייקון או הקמע משתלבים ביחד כדי לחזק את המותג. עם לוגו שילוב, אנשים ידעו לקשר את השם עם הסימן הציורי או הקמע מההתחלה!
בעתיד אפשר להסתמך רק על סמל הלוגו, ולא תמיד תצטרכו לכלול את השם, כמו Adidas, שתראו את הציור שלהם ללא השם Adidas בהרבה מקומות אך הלוגו המלא כולל את השם שלהם. בנוסף, בגלל שהשילוב של סמל וטקסט יוצרים תמונה ייחודית ביחד, הלוגואים האלה בדרך כלל קלים יותר לרישום סימן מסחרי מאשר סימן ציורי לבדו.

דוגמאות ללוגו משולב:

לוגו של Burger King

 

לוגו משולב של Burger King

לוגו של Adidas

 

לוגו משולב של Adidas

לוגו סמל

לוגו סמל מכיל גופן בתוך סמל או אייקון. חשבו על תגים, חותמות וסמלי משפחה. הלוגואים האלה נוטים להיות בעלי מראה מסורתי שיכולים לגרום להשפעה רבה, לכן הם לעיתים קרובות הבחירה של הרבה בתי ספר, ארגונים או רשויות ממשלתיות. תעשיית הרכב גם מאוד אוהבים את הלוגו הזה. בעוד שיש להם מראה קלאסי, חברות מסוימות הצליחו לחדש ביעילות את מראה הסימן המסורתי עם עיצוב לוגו שמתאים למאה העשרים ואחת (חשבו על סימן בתולת הים המפורסם של סטארבקס, או הסמל המפורסם של הארלי דוידסון).

אבל בגלל הנטייה שלהם לפירוט גבוה יותר, והעובדה שהשם והסמל משולבים בנוקשות, הם יכולים להיות פחות רב תכליתיים מאשר סוגי הלוגואים המוזכרים לעיל. עיצוב סמל מורכב לא קל לשכפול. לדוגמה כרטיסי ביקור, סמל מורכב עלול להתכווץ כל כך קטן עד שאי אפשר לקרוא אותו. בנוסף, אם אתם מתכננים לרקום את סוג הלוגו הזה לכובעים וחולצות, אז תצטרכו באמת ליצור עיצוב פשוט יותר או שזה פשוט לא יהיה אפשרי. אז ככלל, שמרו על עיצוב לא מסובך ותלכו עם מראה חזק ונועז שיגרום למותג להיראות כמו מושלם.

דוגמאות ללוגו סמל:

לוגו של Starbucks

 

לוגו סמל של Starbucks

לוגו של Harley davidson

 

לוגו סמל של Harley davidson

מתי להשתמש בלוגואי סימן שילוב או בלוגואים סמליים

  • סימן שילוב הוא בחירה נהדרת כמעט לכל עסק קיים. הוא רב תכליתי, בדרך כלל מאוד מיוחד, והבחירה הכי פופולרית של לוגו בין חברות בולטות.
  • המראה המסורתי של סמל אולי יכול להיות מעודף על מוסדות ציבוריים ובתי ספר אבל הוא יכול גם לשרת כל עסק פרטי טוב מאוד, במיוחד אלה בתעשיות האוכל והמשקאות: חשבו על תוית בירה וכוסות קפה (סטארבאקס אמרנו?). אבל זכרו להיות בטוחים כשזה מגיע לפרטים הקטנים. אתם עדיין רוצים עיצוב שתוכלו להדפיס טוב על כל חומרי המיתוג שלכם.

הנה לכם. מיון של כל סוגי הלוגואים שיש, מוזמנים להמשיך לקרוא בבלוג שלנו, למשל, את המאמר הנפלא על צבעים ללוגו.